Gå til innhold

Hvor er de nå?

Ranger emnet

Baldrick

Anbefalte innlegg

Begynte å tenke på at det hadde vært gøy å vite hvor ett par av gamlebilene mine er nå og også ett par litt spesielle biler som kjentfolk har hatt, spør derfor om noen kjenner til følgende biler og om dem er i livet fortsatt, først to av mine gamle biler:

- 96 Golf GT TDI 110, rød bil, sort skinn, senket, div Rieger styling, SC944XX

- 88 Sierra Cosworth, Mercury grey, sort skinn, en av svært få Norsk solgte 2wd Cosworth, SC68XXX

- 92 BMW 325 sedan, sort, M3 styling, 18" BBS RC, STORT Nasca vinnende stereo, Sony XES spiller, 6 Soundstream forsterker, 2 15" JBL GTI, JBL/Sony front system

- 93/94 BMW M3, rød, div styling, 19" Hartge, komplett Sony XES stereo (nye modellen, kun ett par i landet)

- 93 Mercedes E500 AMG stv, sølv, meget spesiell

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ascona

Vel, planen var faktisk å kjøpe bilen.. Men den var ikke fin nok fant jeg ut, stylinga hang på halvt hold og sånt.. også var den for lav.

Da må davernde eier ha gjort en dårlig jobb med bilen for når jeg solgte den var den tilnærmet 100% strøken. Interiøret var som nytt og lakken var også meget bra til å være en bil som da var kjørt rundt 100.000. Men har sett den til salgs i etterkant, da med nærmere 200' km så den har jo rullet endel etter jeg hadde den.

Men av de rundt 20 bilene jeg har hatt, var den Golf TDIen den jeg har vært mest fornøyd med... i motsatt enda er den nevnte Cosworthen som ble ett sannt mareritt som kostet meg MYE penger:D

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Baldrick

Men av de rundt 20 bilene jeg har hatt, var den Golf TDIen den jeg har vært mest fornøyd med... i motsatt enda er den nevnte Cosworthen som ble ett sannt mareritt som kostet meg MYE penger:D

Hva var det som ble kostbart ? drivverk ? motor ?

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

Hva var det som ble kostbart ? drivverk ? motor ?

Hadde bilen ca. en uke før slangen inn til wastegate hoppet av, hadde ingen turbotrykksmåler desverre, og vips ble det litt høyt turbotrykk. Resultat, mer eller mindre totalt motorhaveri, så ny motor ble kjøpt. Fikk denne i, tok ikke særlig lang tid før toppen på denne havarerte. Ny topp måtte kjøpes itillegg til bl.a. ny T34 turbo... før jeg noen gang fikk bilen tilbake var det innbrudd i garrasjen hvor bilen sto, og MYE deler ble tatt.... dette resulterte i at jeg solgte bilen som dele/prosjektbil. Aner ikke om bilen har komt på vegen igjen etter dette, men regner med det.

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...

Hei!

Er det her som faktisk kan si om det er forsatt liv i disse to bilene med Sony XES produkt??

Tenkte bare å spørre... Jeg har da fått vite at det ble KUN solgt 5 komplette XES anlegg i Norge siden det kom til Norge..

Kjenner til at det går en i Bodø, Fetsund og mulig en i Oslo område.....resten vet jeg ikke..

- 92 BMW 325 sedan, sort, M3 styling, 18" BBS RC, STORT Nasca vinnende stereo, Sony XES spiller, 6 Soundstream forsterker, 2 15" JBL GTI, JBL/Sony front system

-93/94 BMW M3, rød, div styling, 19" Hartge, komplett Sony XES stereo (nye modellen, kun ett par i landet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en GAMMEL post dette her da, og det er ikke akkurat så veldig viktig å finne utav hvor bilene er nå, bare lurte litt for det hadde vært gøy å sett de igjen :)

Cosworthen møtte jeg faktisk forrige helg, av alle plasser her i byen og jeg som solgte den langt vekk!

Eneste bilen jeg fannt bilder av i farten var M3en, fin bil det!

m3.jpg

190E: M3en hadde komplett "nytt" XES anlegg, sponset av Sony, mens den svarte 325en hadde det gamle ES anlegget med P1, C1, X1 og T1..

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at det er en gamel topic, men lurte på det nå fordi jeg fikk lyst til å sjekke hvor evt. Xes anlegg befinner seg nå. Tenkte evt. kanskje kunne fått en prøvelytt i en av bilene hvis det var mulig og eller evt. kjøpe et anlegg hvis eieren ønsket å selge det eller no...

Har vært i konkakt med eieren i Bodø som har har Xes pappesker for en tid tilbake, men det ble ikke noe av der og da...

Men interssen er tilbake nå...hehe:)

Så derfor...

Den svarte 325en, den eieren som har hatt den før skulle vel ikke hete Even Kråkevik fra Odda? Den bilen så jeg pr ganger på sjølyst den gangen.

Har sett bilen ble solgt i Autobørsen en del år tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider