Gå til innhold

Hølder høyt turtall å rister

Ranger emnet

haddis

Anbefalte innlegg

Bilen har fungert smertefritt helt til jeg skulle starte den i dag.

Når jeg vrir om teninga står går den mellom 2000 rpm til 1000rpm i ca 1 minutt før den går ned til 1000 rpm og nesten ned til 0rpm (akkurat ikke nok til at den holder seg i live. Dette gir seg etter at jeg har kjørt ca 50 meter.

Men når jeg kom ut på veien merket jeg at den ristet veldig når jeg kjørte i 50 km/t.

Hvor er det best å starte å feilsøke her?

BMW 318i 93 modell.

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette med turtallet kan være lambda sonden, kan være dritt i filter, dårlige plugger, feiljustert tenning, gåen coil.. litt av hvert egentlig.. sjekke filter og lambda sonden kan du gjøre selv, bytte plugger også.. men er ikke sikkert at de er de som er feilen da.. men er det LENGE siden du har skifta plugger, kan du jo liksågreit gjøre det og da.. høres ut som at når den blir varm, så går det over? men det at det rister i 50 km/t, kan være gåent hjullager, ubalanserte felger(men det er vel stort sett risting hele tiden da..).. er det risting i BARE 50 km/t?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette med turtallet kan være lambda sonden, kan være dritt i filter, dårlige plugger, feiljustert tenning, gåen coil.. litt av hvert egentlig.. sjekke filter og lambda sonden kan du gjøre selv, bytte plugger også.. men er ikke sikkert at de er de som er feilen da.. men er det LENGE siden du har skifta plugger, kan du jo liksågreit gjøre det og da.. høres ut som at når den blir varm, så går det over? men det at det rister i 50 km/t, kan være gåent hjullager, ubalanserte felger(men det er vel stort sett risting hele tiden da..).. er det risting i BARE 50 km/t?

Hjullagerene er akkurat byttet. Lambda sonden er også akkurat skiftet. Tennplugger er skiftet

Det skjer kun når jeg kjører i 50km/t og når jeg jeg kjører i 80 km/t.

Det hjelper heller lite at bilen blir varm, da blir det enda verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider