lurepåmye Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 Et annet spørsmål da. Hvis begge motorene bremser 500hk og begge har et dreiemoment på 550nm. Vil BB oppleves som sterkere??:well: i samme bil vil de nok oppleves veldig like.. men tror det er umulig å få samme effekt kurve på begge... vil tro BB har mere nm fra bunn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 Bensin forbruket kommer ann på effektiviteten til den gitte motor. Ta deg et google søk på BSFC eller som Brake spesific fuel consumption som det står for. Så det kommer ann på hvilken motor som er mest effektiv. Men bigblocker har jo potensiale for mer moment grunnet det større volumet, men på en annen side så har smallblocken mindre roterend masse inni. Men viss vi snakker holdbarhet, ja da vet du svaret selv :) Hvis vi skal snakke holdbarhet vil det være den største som vinner vil jeg tro, da den er sterkest på lavt turtall. Og lave turtall forlenger levetiden på en motor betraktelig.. Så et vanvittig dreiemoment ville vært å foretrekke da, der man knapt trengte over tomgang før bilen drar løs bakhjula.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Januar 30, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2009 i samme bil vil de nok oppleves veldig like.. men tror det er umulig å få samme effekt kurve på begge... vil tro BB har mere nm fra bunn. Ja, det tror faktisk jeg også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 VISS begge hadde like kurver så hadde sb kjenns ut som den var sterkest pga lavere vekt i bilen :) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Januar 31, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2009 VISS begge hadde like kurver så hadde sb kjenns ut som den var sterkest pga lavere vekt i bilen :) HVIS begge hadde hatt like kurver ville mest sannsynligvis BB vært totalt bortjustert og strupet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Februar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 HVIS begge hadde hatt like kurver ville mest sannsynligvis BB vært totalt bortjustert og strupet.. Var det ikke snakk om 500 hp og 550 nm i dette eksempelet da? Mulig jeg er uvitende, men har aldri hørt om en BB som har blitt justert NED til 500 hester.. :jackinbox: Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Februar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 justere ned?? Bare vri fordeleren 2 grader feil det, så er du NED på antall HK...:D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jones Skrevet Februar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 justere ned?? Bare vri fordeleren 2 grader feil det, så er du NED på antall HK...:D Tenkte det mer som: Skal man ha 500 hester i en BB så må man jo uansett justere den for å få til nettop det.. få motorer som kom med såppas mye power orginalt! Siter signaturregler: www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Februar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 hvem snakker om orginalt...:D Æsj.... Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig73CamaroZ28 Skrevet Februar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 Var det ikke snakk om 500 hp og 550 nm i dette eksempelet da?Mulig jeg er uvitende, men har aldri hørt om en BB som har blitt justert NED til 500 hester.. :jackinbox: Det var vel ikke akkurat sånn jeg mente. Men det spiller liten rolle, det var bare en tullekommentar fra meg uansett. :flushit: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg