Bowtietwister Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 Tenkte vel på en pro mod Lystgassmotor ja. komplett med lystgassystem. Noen flere ? Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bam Margera Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 Tja.. 100 000 us dollar for en komplett PM legal 738, med noen reservedeler. Hvor langt unna er jeg da? :wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 tja du ville vel fått med rett så bra med reservedeler på den prisen ja :D Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 Greia er vel om det er en ny PM motor eller en brukt vel?? Kan vel idag få snike seg til en gammel 706 for 220-250? Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 Å ja! tenkte på nymotor ja! Brukt 706 til 220 lapper er en bra motor. Så har det jo stor betydning om motorn har vært havarert noen gang! Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bam Margera Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 Var det brukt eller ny motor du tenkte på? Hva kostet den 738 ny hos Fulton? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 mener den ligger rundt 75k dollar ny. Jan Arve og kompani var over her i høst å kikka på ADRL. 820cid motorn til Halsey hadde gått 44 fullgassreper uten at noe annet enn vanlig service ble gjordt!! Han kjører selvsagt Fulton Motor :D service deler er heller ikke så dyre. ca 1000 lappen pr nytt stempel Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bam Margera Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 Jeg hørte et team hadde gitt ca 100k for en slik motor for et par år siden. Det var med et reserve kitt. Vet ikke hva slags reservedeler det var snakk om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BB 454 Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 Ja du har rett i NOE lystgass :Dtror ikke det er noen prisforskjell egentlig. Kostnaden på innsprutning og elektronikk blir vel som en dråpe i havet å regne kostnadsmessig i denne sammenhengen! Men hva tror du en slik lystgassmotor koster ny? Oki, trodde innsprut,pc,programvare,+ div kostet mye peng jeg. uansett, så tviler jeg på at jeg ender opp med en slik maskin... hehe men hvis du bygger om denna lystgass BB motoren(til rette kompresjon ++) setter på innsprut og henger på den turboen... ville det ikke være mulig å ta mer ut av den BB enn SB pga volum ? Har har hengt rundt beina på bror. (bead-lock) siden jeg kunne gå... hehe Så her blir det bare pratet BB :bok: Siter 1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30, 1968 Chevrolet Impala, ,1937 Willys overland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 BB eller SB? det er volumet som teller. Hadde 738'en hatt samme trimningsgrad som f.eks volvo turboen til Crister Aaden som kjører i Competition så skulle den produsert 5400hp eller no sånn :D Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BB 454 Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 BB eller SB? det er volumet som teller. Hadde 738'en hatt samme trimningsgrad som f.eks volvo turboen til Crister Aaden som kjører i Competition så skulle den produsert 5400hp eller no sånn :D :race Da er vel denne tråden ferdig diskutert da ? hehehe...:race Siter 1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30, 1968 Chevrolet Impala, ,1937 Willys overland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 Vel vel, kommer vel an på bruken er nå min mening da! Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Desember 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2008 tipper at 5400 hk er en lei sak... ikke noe PM driverk eller chassi som liker det tipper jeg :D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Desember 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 hehe:D Ja se for deg når det virkelig begndte å skyve på! Umulig å kontrollere hdde vært. Man sliter jo nok med godt under det halve av effekt :D Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bam Margera Skrevet Desember 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2008 I ADRL Pro Extreme kommer det 2 biler med injektert nitro motor til 2009 sesongen. Blir spennende å se åssen det går. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg