BushwalkA Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 You can't beat cubik inches! Så enkelt er det. nothin` beat cubic inches ja ! :P Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marcos_eirik Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Nei, LT5 åtteren fra ZR-1 finnes ikke i disse bilene. Og det er vel den eneste originale corvettemotoren med 32 ventiler? Holdenbilene bruker dagens corvettemotorer med støtstenger Det stemmer, LT5 forble en motor bare for ZR1. Holden bruker LS-serie motorene med støtstenger... Men der er vel mulig å få LT5 som kassemotor vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xanakor Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 455 var det i oldsen ja, er borret opp til 466 om jeg ikke tar feil, så dette er da altså en bigblock? Siter VW GOLF 1.8 gl 1989 (x)volvo 244dl 1979 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 ja en 455 er klasset som BB. happyhappy Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaleRider Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Joa, big displacement men blokka er "lita"..:rolleyes: Siter 1964 Ford Fairlane 500 RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Tok jeg feil????? Kan da ikke være muli det????? happyhappy Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Med fare for å skli litt på siden av temaet her. Men jeg må bare legge ut et (dårlig) bilde av min egen big block. Legg merke til mobiltelefonen. Hver sylinder har et slagvolum på 3,74 liter... Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mopar 452 Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Den motoren går på avfallsprodukter. Trude det var ordenlig motor det var snakk om her jeg. happyhappy Ikke rakleverk. Siter mopar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 For å sammenligne med en sbf.... --- Lille 302'n Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Med fare for å skli litt på siden av temaet her. Men jeg må bare legge ut et (dårlig) bilde av min egen big block. Legg merke til mobiltelefonen. Hver sylinder har et slagvolum på 3,74 liter... Reodor F leomotor? eller lastebil 8'er? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Leopardmotor ja. V10 med fireventilteknikk og tørrsump. Ikke akkurat rakleverk selv om den avgir litt lyd... Reodor F Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Tok jeg feil????? Kan da ikke være muli det????? happyhappy Oldsmobile er vell de eneste som har small block med større borring enn big blocken... Med siamesiske sylindre har 403ciden et borr på 4.351 og slag på 3.385 mot 455cidens 4,126 bor og 4.250 slag. Forøvrig ligger forskjellen i big block og small block i dekkhøyden. Toppakninger kan brukes om hverandre, men innsug kan ikke det pga dekkhøydeforskjellen. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Kan jeg slenge på et lite amcarmotorspørsmål? HEMI Sånn jeg har forstått det så er det ei løsning der tennpluggen er midt i forbrenningskammeret og ventilene på sida? Men er HEMI også et "tuning" firma som produserer trimdeler til amcar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GreenMile Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 HEMI er vel en motorfabrikk i likhet med andre... MEn motora til Hemi var det jo tatt ut litt "ekstra" av! Kan jo nevne hemi 426 i Plymouth Superbird med 425 hk. bare corvette stingray '66-67 (ikke helt sikker på årstallet) som kunne matche dette med 427 cui og 435 hk (raskeste serieproduserte muskelbilen på 60-tallet om jeg ikke tar helt feil. 0-100 på 4,7 sek. Navnet Hemi i dag er vel som de andre gode gamle navnene (bla. pontiac), bare et navn igjen... Siter There's no replacement for displacement Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perss Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 har ikke hört om noe trimfirma som heter "Hemi" men mulig det finns. Hemi er som oftest nevnt i forbindelse med værstingmotorene till Chrysler og har med forbrenningskammerets utförelse i topplokket å gjöre. De var s.k. "hemispherical" = hemisfæriske = halvkuleformet, dvs. som axxept nevner: tennpluggen i midten med 1 ventil på hver side og ser ut som en halvkule. Det halvkuleformede forbrenningsrommet ga en bedre forbrenning og derav mer effekt (antagelig pga. flammefronten kunne spres bedre/raskere enn f.eks lungeformen/badekarene till Chevy). Tror andre også kom med hemi topper etterhvert (Ford's 427 eller 429?) og det finns fortsatt i en del nyproduksjon som f.eks. nye Chrysler 300 Hemi. Om det er "ekte" hemi topper på den eller bare ett fancy navn er jeg ikke sikker på. Siter '96 Chevy Impala SS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.