Gå til innhold

Spiller tapper batteri - What?

Ranger emnet

Rage

Anbefalte innlegg

Hva kan være problemet? Noen som har vært borti dette?

Utrolig irriterende, å måtte koble ut cdspiller hver gang jeg skal la bilen stå over natta etc.

Har sjekket at remote skrur av forsterker igjen, så det er ikke problemet.

Takk for alle svar.

Mvh

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En cd-spiller skal da ikke bruke strøm når den er slått av! Har det alltid vært sånn? Blitt sånn pluttselig? Satt inn ny spiller?

Men hvis du har batteri på morra'n HVIS du har koblet ut spilleren, og det er tomt hvis du ikke kobler den fra, tyder jo dette på at det er noe galt ett sted. Hørt med selger? Noe verksted du kan levere den til?

MEN elektronikk bruker jo ikke strøm når det er skrudd av. Så enkelt er det jo bare.. Hehe.. Det går i allefall over min forståelse at det er noe, i en avskrudd spiller, som bruker strøm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Batteriet ditt må være veldig svakt i utgangspunktet, for at spilleren skal klare å tappe det over natta

2) Å finne ut om det er spilleren er enkelt: Ta av pluss-ledningen på spilleren, og koble inn et amperemeter i serie med spilleren (HUSK SERIE, IKKE PARALLELL). Går det strøm når spilleren er av (mer enn noen milliampere til minnet), da er det noe galt...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med spiller koblet til over natten - Tomt batteri.

Med spiller utkoblet - Batteri funker fint.

Batteriet ble kjøpt for ikke mange mnd siden, et Excide Maxxima 900 Gelé batteri. Kan ikke skjønne hvis det er problemet.

Byttet spiller, så kom problemet. Byttet tilbake, og problemet er der fortsatt.

What can it be?

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bytta om +bat og +ign da? eller kjører dem sammen, burde ikke utgjøre noe problem, har også vært borti noen spillere (sony) som skal stilles inn om dem får konstant strøm eller går på tenninga(har vel sett noe lignende på Blaupunkt også).

Dette er flisespikkeri som jeg ikke har trua på men, kanskje, kanskje ikke.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat samme problem på min bil igår.

Jeg hadde koblet gul og rød ledning fra spillern sammen og inn i den røde ledningen i dashbordet. slik at jeg kunne skru på spillern uten å ha tenninga på.

Men det tappet jo batteriet, så har nå koblet om slik som det skal være =)

Og idag startet bilen med fult batteri :P

Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod

Toyota Hiace 2.4D 1989mod

Lynx Rave 440/800 2006mod

Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod

Yamaha Phazer 480 1989mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider