Gå til innhold

Gass støtdempere fra biltema

Ranger emnet

bcrazy

Anbefalte innlegg

KYB er ikke SÅ mye dyrere, men biltema er SÅ mye dårligere ;)

Kvaliteten gjenspeiles i prisen, og peller man fra hverandre en temademper og f.eks en KYB vil man garantert finne store forskjeller :)

Neste gang du er på biltema, åpne en eske til deres gassdempere. Pell av eventuelle klistermerker og se NØYE etter på demperen. Der vil du nok finne ett navn. Biltema lager ikke støtdempere meg bekjent, og på noen dempere jeg kjøpte til en E28 for ett par år sia stod det KYB!!! Så noe store forskjeller er vel lite sannsynlig.

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjøpt lykter merket "hella" pakket i biltema-esker, oljefilter merket "purifiner" pakket i biltemaesker, bremseklosser merket brembo pakket i biltemaesker så tviler ikke et sekund på at støtdemperene deres er like god som "vanlige" piratdeler, men kan selvfølgelig ikke sammenlignes med "racing"-deler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være at de gjør slike containerkupp ala det Europris og Varebørsen gjør, men jeg vet at filosofien dems er å kjøpe seg inn på en produksjonslinje og så får stemplet sin andel med Biltema. Har maaange eksempler på det, men det siste var kliss like leddnøkler på bilxtra/Anker på Hamar som det Biltema selger med ti års garanti. Biltema bilstereokabler, blokker og sikringer selges under navnet Golden connection i vanlige butikker. Har sett GunGum eksosbikkjehårpasta (75kr på yX) til 25kr. Samma driten inni. Ventilklemmeverktøyet til biltema får du også på Mekonomen til nesten doble prisen.

Når det kommer til gassdempere har en venn hatt slike på 740en sin i mange år. Eneste som skjedde før toårsgarantien gikk ut var at foringene ble slitt ned og ble slarkete. Var snakk om 200kr/stk. Satt senkesett på den bilen. Kan ikke klage på det da.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider