Gå til innhold

Sveisekurs på Byåsen vgs

Ranger emnet

Stiane

Anbefalte innlegg

Har siden nyttår vært i kontakt med sjetlein vgs ang muligheten til å få kjørt et sveisekurs rettet mot rust/platesveis på bil (mig?). De hadde ikke mulighet til dette på sjetlein, men de har (også av egen interesse) tatt videre kontakt med byåsen vgs som har nyere/bedre utstyr.

Følgende info er siste jeg har fått fra sjetlein i saken:

Da ser det ut for at sveisekurset faller på plass med oppstart mandag 6/3 på Byåsen videregående skole. Vi har funnet en svært engasjert sveiselærer som har jobbet mye med karosseriarbeid på bil. Dette blir et grunnleggende kurs som også vil gi en oversikt over andre typer sveising, og der man får prøve litt av hvert av det som er relevant.

Vi arbeider med en fullstendig kursbeskrivelse som vil bli sendt ut en av de nærmeste dagene. Kurset vil gå over 20 timer og fordeler seg på 5 kvelder fordelt på 3 uker. Prisen blir ca den samme som tidligere.

Har tidligere fått denne prisen: "Kursavgift kr 1 500,- + kr. 450,- for material og utstyr", så det havner vel rundt 2000kr

Vi imøteser så snart som mulig navn, adresse og tlf på de interesserte slik at vi kan sende direkte. Kan du samtidig si noe om hva slags personer/innfallsvinkel/behov disse har i forhold til temaet ville det vært svært interessant for oss. Dette har også litt å si for hvordan vi skal legge dette opp.

Tidspunktene er ikke 100% spikret ennå, men om lokalet og instruktør er ledig ser det ut til at det blir følgende dager mellom 17 og 21:

Man.6/3

Tirs.7/3

Man.13/3

Tirs.14/3

Man.20/3

Da det bare(av sikkerhetshensyn) er 8 plasser på dette kurset er det "førstemann til mølla" som gjelder. Har alt fylt 6 av plassene med folk fra 25-"over 50"år, så om det finnes noen i trondheimsområdet som synes dette høres intr. ut kan sende meg en mail på denne adressen: sveisekurs@oppsikt.com

PS: Dette er ikke noe jeg tjener noe penger på, men rett og slett et kurs jeg har fått i gang da jeg har lyst å lære dette selv.

Mvh

Stian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 spenn for å lære å sveise? å sveise er jo like enkelt som å skifte dekk på bilen :|

det er det ikke.... men du kan sikkert sveise sånn halveis.. du lærer jo garrranter noe du ikke har peiling på ifra før av...

dessuten er det jo flott at folk tar initsiativ til slikt...

eneste vi stoler på er gud! resten betaler cash!!!

Øl er også greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider