Gå til innhold

hvilken er best?

Ranger emnet


shibbyvolvo

Anbefalte innlegg

du fikk vel ikke 240 levert med b230f?

 

men b230f er jo en rimelig motor også, som om man bytter, er den jo verdt å vurdere.

 

en annen fordel med f, i forhold til eldre, er jo at den har litt mer avansert sprut, som gjør at kjøring i "dårlig vær", blir litt bedre..

 

jeg vet ikke hvordan b230e fungerer feks i kulde/fuktighet, men vi har vel alle lekt oss en del med choken på gamle b19-b230a.. "jippi", samt sykt forbruk!

 

 

Ehhh, B230F kom jo i 240 fra 88-93 jo...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

en b230fb/fx er vel å foretrekke.. begge har 531 topp.. og en rudt 130hk..

 

De har jo også elektronisk innsprut som er langt bedre enn den trasige k-jet'n.

 

Dette stemmer, beste sugemotorene de har levert i 240!

B23E/B230E har k-jet, derfor havner de flere hakk under.

B230A/B200K er vel de dårligeste.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en b23e 83 mod med K-kam å 2,5" simons med grenrør, den gikk jævla godt får å si det rett ut.. til å være en omtrent orginal sugemotor vel å merke.. Drog godt opp til 6500 omdr (takket være k-kamen) Tørr si at den gikk nesten like godt som en orginal b21et, mangla ikke stort mye.. Gikk billig å..

 

Edit: k-kam er orginalt i 83`

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, en kamerat av meg hadde også en b23e, med bytta topp, tror jeg. var 405-topp på den. kammen må også ha vært bytta. motor gått 300.000, ikke no oljeforbruk i det heletatt, tross hard straffing! Gikk jævli bra!! Tilogmed bunndraget var bra

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, en kamerat av meg hadde også en b23e, med bytta topp, tror jeg. var 405-topp på den. kammen må også ha vært bytta. motor gått 300.000, ikke no oljeforbruk i det heletatt, tross hard straffing! Gikk jævli bra!! Tilogmed bunndraget var bra

 

B23e har 405 topp orginalt...

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en original 1983 volvo 240 GLE med b23e motor og automatgir, den bruker over literen på mila.

 

Det overrasker meg ikke det minste, da automatgir har en tendens til å trekke opp forbruket.

 

Familien hadde for mange år siden en standard 83-modell med B21A og firetrinns manuelt gir. Den brukte så godt som alltid over en liter pr mil. Nå har jeg en 93-modell med B230F OG (firetrinns) automat. Den klarer seg til og med ved blandet kjøring om vinteren med under en liter pr mil. Det er jeg i grunnen godt fornøyd med.

 

Det er muligens tretrinns automat på din 83-modell...?

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b200k min med automat bruker 1,2 l på mila ved pen langkjøring så jeg tørr ikke engang å tenke på hva den bruker på bykjøring :crazysant.. har tenkt å bytte motorn, men er ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre.. har lyst til å sette i b230e fra glt'n.. men jeg har oxo et gass anlegg til forgasser motor liggende så tenkte kanskje å sette i en b230a og gassanlegget.. gassen koster jo rundt 5 kr litern så dette blir jo mye mer økonomisk..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår