DaButcher Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 nei, den dagen jeg ser den nye volvo/yamaha v8'eren i 240, skal jeg smile :) (ikke at jeg ikke smiler allerede, men.. ja). Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Mener det "Hunder å førr" og "larsverm" skriver stemmer ganske bra. Bruksanvisningen som fulgte med delebilen min oppgir at b23-e hadde 131hk i -84. Jeg hadde 405 topp og A-kam, så det rimer jo. Og at b230-e motorene fra -85-> har 129 hk har jeg også lest et sted. Forskjellen mellom b23 og b230 motorene er vel at b230 motorene er sk lavfriksjonsmotorer med bla smalere lagerbaner? Motoren i min -84 er fra en nederlandsk bil, så den kan være annerledes pga det. (Faktisk står det made in Belgia på bilen den kommer fra) Men sånne variasjoner mellom topper og kammer osv på biler levert i Norge er heller ikke uvanlige virker det som. Det ser ikke ut til at det går an å lage "regler" for hva som finnes og ikke finnes. Men det varierer jo hva som er VANLIG da. Men tilbake til topic: Det kan se ut til at diskusjonen peker mot at b230-f/fx motor (eller lignende) etter -88 kan være et klokt valg? Hva sier dere? Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 skal motorn være av b230 generasjonen er b230 fx samt b230fb de beste sugemotorene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 sikkan skrev: Bruksanvisningen som fulgte med delebilen min oppgir at b23-e hadde 131hk i -84. Jeg hadde 405 topp og A-kam, så det rimer jo. Og at b230-e motorene fra -85-> har 129 hk har jeg også lest et sted. Vi ser jo at det varierer en del hvilke elementer som ble brukt og at det ikke alltid lar seg fastslå hva det "skal" være på den ene eller andre modellen... Men... Jeg tillater meg enda litt mer "flisespikking" her. Var den delebilen en 240? Etter "brosjyrefakta" skal 740GLE i de fleste årsmodeller ha 131 hk - unntaket skal bare være senere eksemplarer med katalysator og F-motor. Min egen erfaring med B230F er for øvrig at den (i kombinasjon med automatgir...) både er ganske økonomisk og komfortabel. Hvordan det stiller seg for folk med ambisjoner om trimming og sportslig kjøring, skal jeg riktignok ikke prøve å vurdere. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Joda, var en 245. Men det var mer på den som var annerledes fra det vanlige også. Bla hadde den ikke noen form for "miljøvern" :) Ingen pulsair/EGR. Var ikke helt lett å finne fram i den bruksanvisninga på nederlandsk!:wonder Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.