Gå til innhold

Modifisere hjulfeste | bytte boltsirkel på bilen/navet.

Ranger emnet

yngwieee

Anbefalte innlegg

Hei,

Har 4 stk felger som jeg gjerne vil bruke på en Opel Ascona. Problemet er bare at felgene ikke passer på Asconaen.

Er det mulig å modifisere hjulfestet til Asconaen, slik at felgene passer (jeg vil helst ikke foreta noen kosmetiske operasjoner på felgene)? I så fall, vil dette være lovlig og forsvarlig? :)

Felgene:

PCD: 5-112

Innpress (ET): 45

HUB senter: 57,1

Bolt/Mutter: B14x1,50

Aconaen:

PCD: 4-100

Innpress (ET): 49

HUB senter: 56,6

Bolt/Mutter: B12x1,50

EDIT: Kan en moderator flytte tråden til riktig plass? Fulgte ikke helt med da jeg postet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spacere øker også sporvidden med noen få cm,men tror så inderlig at spacere kan også skifte boltsirkel.

Har dessverre ingen nettside,letet på diverse styling-sider i norge?

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,helt korrekt,er slike jeg tenkte på.

Men har ikke anelse om de blir godkjent om man lager selv,bare å holde kjeft på eu-kontrollen..

Har en følelse av at du er balsfjording..eller? :P

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spaceradapter er et korrekt navn på slike du skal ha. I prinsipp er alle slags vanlige spacere forbudt til bruk på veg. Det finnes unntak, og et av de heter Fiat Ritmo Abarth. De kom orginalt med spacere foran, som ble avvist i Norge. Dette ble løst av importør ved at de skrudde skiva fast i enten felgen eller navet. Da er det definisjon ikke en løs skive lenger, og regner som en del av bilen. Hvor en privatperson får dette godkjent vet vel bare den du spør på biltvilsvinet.

Hvis der er nogen Fiat-(s)kjendere her er de velkomne til å korrigere meg. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider