Gå til innhold

Motoren kutter

Ranger emnet

wunderbaum

Anbefalte innlegg

Har et problem, bilen kutter ved ca 3500-4000 omdreininger. Når jeg kommer over det går den helt reint. Har nå satt på nye kabler, nytt fordelerlokk og rotor. Da gikk den reint og fint en hel dag :deng burde kanskje latt vær å stenge motoren.. Da lurer jeg på hva feilen kan være, har vel noe med tenning å gjøre siden den gikk så fint den ene dagen. Motoren er forresten en 230ft, med fordeleren flyttet fram.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjetter bensinpumpe. Mulig. Men den er ikke mer mer enn et halvt år gammel så jeg har litt vanskelig for å tro det. Skal måle litt, og teste og se hvordan hovedpumpa og forpumpa fungerer.

Når jeg tenker meg om så har jeg også målt trykket på fuel railen og hvis pumpa svikter ville jo trykket sunket. Hvis jeg ikke tar helt feil så kan ikke det være problemet da.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikka litt på fordeleren min. Der er det en kontakt som det ikke er noe koblet på. Hva er den til og hvor skal den kobles??? Også har jeg sett på en annens ft motor med fordeleren flyttet fram og den har også vakum tilkoblet. Må jeg ha det?

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et problem før, hvor når jeg ga på, at motoren kutta og "døde" før den plutselig fortsatte over der den kutta..

virket som om dette kom ved raskt pådrag, for når vi tok å gassa litt og litt mer så skjedde dette ikke. dette problemet fikset jeg ved å bytte chip i hjernen, og etter det har jeg ikke hatt dette problemet..

Riktignok en B230ET motor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ser nok veldig ut som da du solgte den til meg, har ikke gjort så mye med utseende på den.

IM001239.jpg Jævelig fine stålfelger..

IM001235.jpg Her er det fortsatt endel å gjøre. Trenger motorvask og få gjemt endel ledninger.

IM001241.jpg

Bilde71.jpg

Felgene er ferdig lakkert, skal bli moro og få de på til sommern. :thumb

Kommer ikke til å ta noen nye bilder før jeg har fått på turbofelgene.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke gjort.

Kommer nok til å fortsette å være en sleeper denne bilen ja. Eneste jeg kunne tenkt meg å gjort med den utvendig er å korte inn fangerne , finere felger(skal ikke så mye til), svarte lister muligens og få lakkert den skikkelig. Måtte lakkere begge dørene og litt på bagasjelokket etter å pussa vekk rusta og fargen ble ikke helt hundre.

Noe som står høyere på ønskelista er getrag girkasse, bakaksel med diff brems, større turbo og ic.. Får se hvor langt penga holder. Nå må jeg se å få bilen til å gå reint før jeg begynner på noe annet.

x 87 laurel 2.4

x 78 242 turbo

x 96 106 rallye

x 85 740 tic

66 ford falcon futura

Lenke til kommentar
Del på andre sider