hanskbe Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 Hei. Kjøpt meg en RUSTFRI(!!!) OPEL Kadett C. Det er en 1.2 som jeg gjerne skulle hatt godkjent med en 2.0 S, 2.0 16V, eller 2.0 T. Noen som har erfaringer av hvordan man går frem for å få dette godkjent, eventuelt hva som må gjøres? Tenkte en 2.0 S med litt +++ ville vare litt lenger enn en nyere. Bilen skal brukes de dagene det er glatt på veien og andre dager når det er fint vær til å spole rundt om kring... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 Jeg har div trim deler til CIH om du er interisert... OP234 Kent kam, (mild trimkam) 1stk dobbel Solex 45mm med innsug til CIH. 2,2 manifold. Har også div CIH motorer stående om du er interisert. 2,0l, 2,0e, 2,2 osv.. har også Ascona A bakaksel, den er i deler, men sies å være lik 1,6 kadett akselen. Ypperlig om du vil ha sveisa sperre og slippe det med bakaksel havari.. Det skal nok la seg godkjenne Kadett C med 2,0l om man har 2,2 bremsene framme. Et annet spm er vektfordeling, hadde vært bedre med en OHC motor da de er lettere. Har 1stk C20NE motor (OHC) stående med ledningsnett (motronic 1,5) og 5 trinnsgirkasse. Har også fordelerflytter til denne motoren. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Liter Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 Har 1stk C20NE motor (OHC) stående med ledningsnett (motronic 1,5) og 5 trinnsgirkasse. Har også fordelerflytter til denne motoren. Det eneste han da mangler er bunnpanne, bensinpumpe, ny tank og mellomaksling? Stemmer ikke det? Mye skal du ha for motoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LANO Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 har også Ascona A bakaksel, den er i deler, men sies å være lik 1,6 kadett akselen. Ypperlig om du vil ha sveisa sperre og slippe det med bakaksel havari.. Den passer men er 17mm breiere på hver side. da er det bedre å legge litt mer penger i det å få tak i en 1,6 kadett aksel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 Det eneste han da mangler er bunnpanne, bensinpumpe, ny tank og mellomaksling? Stemmer ikke det?Mye skal du ha for motoren? Motoren alene skal jeg ikke ha så mye for. si 1500kr. Toppen på motoren er planet ned 0.75mm. 1000kr for girkassa, med mellomaksel. (R25 kasse) 600kr for ledningsnettet (300kr om du hjelper til å få det ut av bilen...) 200kr bensinpumpa, med trykk regulator osv.. 700kr fordelerflytter. radiator, slanger osv. får du med. ca 3700 komplett. 3000kr uten fordelerflytter'n. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Februar 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2006 Den passer men er 17mm breiere på hver side. da er det bedre å legge litt mer penger i det å få tak i en 1,6 kadett aksel Ikke si sann da ;) Gsi akselen jeg skal ha på kadetten er 35mm på hver side! :D Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.