Gå til innhold

Golf Diesel som bruker olje og ryker!

Ranger emnet

Vantage

Anbefalte innlegg

Har en 84 Golf II ombygget fra bensin til Diesel. Denne bruker endel olje, og ryker godt ved pådrag. Toppakningen er hel og fin, bruker ikke vann og ikke olje i vannet. Hørt noe om at åndinga på ventildekselet kan være tett. Er det noe i dette? Evnt noe annet bagatellmessig som kan være feil?

Det er gøy med røyken altså, men mer artig når den er sort, enn blå :P

Og bruker mindre olje enn diesel damndamn

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 84 Golf II ombygget fra bensin til Diesel. Denne bruker endel olje, og ryker godt ved pådrag. Toppakningen er hel og fin, bruker ikke vann og ikke olje i vannet. Hørt noe om at åndinga på ventildekselet kan være tett. Er det noe i dette? Evnt noe annet bagatellmessig som kan være feil?

Det er gøy med røyken altså, men mer artig når den er sort, enn blå :P

Og bruker mindre olje enn diesel damndamn

Dersom veivhusventilasjonsslangen fryser kan motoren bruke uhorvelige mengder olje på et øyeblikk. Ellers er typisk slitasje stempelringer, ventiltettinger og styringer.

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dieselbiler ska ryke. yodude men hvis det kom plutselig uten at du har stilt på så er det vell ikke så bra

Joda, men som jeg skrev i første post, så er det ålreit om de ryker sort (som av at de får mer enn nok diesel), ikke blått :P

Hadde en GTD en gang, den gikk friskt. Gjort noe med din?

Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men som jeg skrev i første post, så er det ålreit om de ryker sort (som av at de får mer enn nok diesel), ikke blått :P

Hadde en GTD en gang, den gikk friskt. Gjort noe med din?

åja.. litt sent på kvell til at jeg får med meg alt=) Kjørte noen mnd med min påstilt.. 1 bar og sort røyk, men så begynte clutchen å slure.. kjedelig.. har papirer på at forige eier har skifta clutch for nesten 2 år siden.. må nokk skaffe meg noe forsterket greier til sommeren.. da skal det ryke svart igjenn happyhappy

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider