2FAST 2FØRTI Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 som dabutcher sier.. er ikke særlig økonomisk og importere selv det er veteran dersom man skal trimme bilen når den kommer til norge.. man må betale avgift for hver hk man øker.. og bruksfradraget går etter når den er førstegangsregistrert i norge.. Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 noen som vet hva det vil koste å importere en uten motor og girkasse? rundt 80modell. Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 noen som vet hva det vil koste å importere en uten motor og girkasse? rundt 80modell. akkurat like mye som en med motor og kasse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 sikker? HEIA NORGE!! sukk. da utgår det... Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Noen nevner er at man kan jo bare skrive 5000SEK i kontrakten, men jeg tror ikke tollerne er idioter. Man må nok finne på en fornuftig pris, og ikke 5000SEK for noe man har gitt 20000SEK for. De har en eller annen liste som de bruker hvis de synes det er for godt til å være sant. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 sikker? HEIA NORGE!! sukk. da utgår det... ja,tror du det finnes store smutthull i lovene i avgiftsnorge eller? Eneste alternativet for å slippe avgifter er å foreta karroseribytte,dog må du ha en norsk donorbil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
holstad Skrevet Februar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 det er det å ha en 242 i norge, og bruke ramma osv, men er det fullt lovelig?? Siter volvo 242 77mod (solgt) volvo 240 tic 84 mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 det er det å ha en 242 i norge, og bruke ramma osv, men er det fullt lovelig?? karroseribytte er at du har en skadet(dette må være dokumentert)norsk bil som du flytter over 3 av 4 ting(motor,gear,forstilling,bakstilling) over på den utenlanske bilen og får bruke skiltene ifra det norske vraket. dette må søkes om og er litt av en papirmølle,men er eneste veien for å slippe å betale avgift på en importbil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Orginal Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Jeg betalte 1250 kr i moms på min 242 -76, 100000km, uten rost. Tollen ser ju aldrig bilen så priset på kviteringen du viser må bare vare inom rimliga gränser. Resten (4500 kr) betaler du etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.