Gå til innhold

Spørsmål om batterier!

Ranger emnet

Blæddis

Anbefalte innlegg

Hei, alle strøm guruer yummy

Trenger litt hjelp her!!

Hadde 2 stk maxxima batterier i bilen for å drive anlegget. Ble trangt om plassen ettervært, så jeg tenkte at jeg skulle erstatte disse med 1 stk større batteri. Jeg ble anbefalt dette et stinger spv70 http://www.stingerelectronics.com/web/prods/batteries_power.asp

Dette skulle da være et bedre alternativ enn 2 stk maxxima 900.

Dær ble jeg lurt ja :deng

Det jeg da lurer på er: kan jeg bruke stinger batteriet til sammen med 1 stk maxxima, eller tapper det ene batteriet det andre(uten isolator)??

Hadde tenkt å bruke stinger batteriet foran pga. den fysiske str.....

Anlegget er 2000++ watt, så det krever sitt. Har 150 amp dynamo.. Hjelp ønskes :kiss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, der ble du nok lurt ja. stinger er oppskrytt spør du meg. de har bra produkter, men prisen er totalt overdreven i forhold til det du får. betaler vel rundt 30-40% bare for merket på de fleste produktene. vet om flere som har trodd det skulle bli stor forskjell ved å oppgradere til stinger batteri pga mye skryt og høy pris, men opplevde minimal forskjell... og det er vel også en grunn til at veldig mange som driver med db-drag hvor de trenger Mye strøm velger maxxima og optima batterier fremfor stinger.

men tilbake til topic.. ja, du kan fint koble et stinger og et maxxima batteri sammen uten noenting i mellom. go for it! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begge to selv, dvs. Odyssey i stedet for Stinger, men de er jo like...

Funker helt fint det.

Ingen problemener med utlading selv om bilen gjerne står en uke eller to av og til...

Dette er uten å koble fra hverandre batteriene.

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ingen som anbefaler å kjøpe Stinger batteri fremfor Maxxima, altså?

Fint denne posten kom opp nå, da.. Rett før jeg skal kjøpe meg nytt batteri, sparte jeg masse penger! :)

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ingen som anbefaler å kjøpe Stinger batteri fremfor Maxxima, altså?

Fint denne posten kom opp nå, da.. Rett før jeg skal kjøpe meg nytt batteri, sparte jeg masse penger! :)

jeg ville heller valgt et stinger/odyssey/tsunami .... batteri istedet for et maxima.. ikke fordi jeg selger dem, men fordi de er rett og slett bedre, leverer mer strøm og leverer den raskere an noe annet jeg har brukt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sammenligne Maxxima/Optima med Odessey er som å sammenligne epler og pærer. Odessey er AGM batterier og har en langt større kaldstarteffekt enn de andre. Men som noe annet enn startbatteri så tviler jeg at noen merker de helt store forskjellene. Et maxxima eller optima bør duge for de fleste, selv sverger jeg til Odessey og Hawker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som uavhengig forbruker kan jeg bekrefte at alle de store Enersys-Hawker-produserte batteriene (Odyssey, Stinger, Tsunami osv...) vesentlig bedre enn Optima og Maxxima.

Men om det er verdt prisen får være opp til den enkelte.

For meg var det i hvert fall det :)

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, der ble du nok lurt ja. stinger er oppskrytt spør du meg. de har bra produkter, men prisen er totalt overdreven i forhold til det du får. betaler vel rundt 30-40% bare for merket på de fleste produktene. vet om flere som har trodd det skulle bli stor forskjell ved å oppgradere til stinger batteri pga mye skryt og høy pris, men opplevde minimal forskjell... og det er vel også en grunn til at veldig mange som driver med db-drag hvor de trenger Mye strøm velger maxxima og optima batterier fremfor stinger.

men tilbake til topic.. ja, du kan fint koble et stinger og et maxxima batteri sammen uten noenting i mellom. go for it! :)

Vås Mossing.

Mye tror du jeg betalte for ett Stinger SP 1000.30-40% mer du.Vås.

Focal Beryllium - Audison Vrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider