Gå til innhold

lite lys å lite varme

Ranger emnet

einsereier

Anbefalte innlegg

gikk alle lysene i speedometeret samtidig, og vifta? sikring nr. 10 er til vifta hvertfall...

mulig det også er forkoblingsmotstanden ( eller hva den nå heter). Tar jeg ikke helt feil er det den vriknotten sitter i, på panelet ( jeg er kanskje helt på jordet men...)

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

været har snudd!! idag ble det regn , skulle sette på viskerne å nå funker ikke dem heller. skjedde sikkert samtidig med det andre men har ikke hatt bruk for dem så jeg har ikke lagt merke til det :(

fant et lite brudd i isolasjonen på en tykk rød ledning som går til nødblink bryteren men vet ikke hva den er til da det går for jævlig mange ledninger dit,

07 touran exclusive

mk2 2.9 VR6 T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det koblingssjemaet var veldig enkelt, + fra sikring går rett inn i bryteren på dasjbordet, så ut i 3 posisjoner, der en ikke er tilkoblet noen motstand ( trinn 3), en er tilkoblet en motstand ( trinn 2) og en er tilkoblet 2 motstander ( trinn 1). Alle disse 3 går så inn i viftemotoren.

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom på hva du hadde, så beskrev ledningene til vifta di ovenfor ;). Var veldig lett det koblingsskjemaet, mulig litt dumt beskrevet ovenfor men..... Sliter jo selv med at vifta ikke funker på den nyinnkjøpte bilen min og trinn 1 ikke funker på 78`modellen, veldig vanlige feil tror jeg.

Har en gammel rød Haynes-manual for 1100/1300 motorene, men sikkert samme ledningsnett i den blå boka for 1500/1600/1800 og.

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt en del av de samme problemen,

en gang forsvant vifta, dårlig kontakt i kontakten bak sikringsboksen.

en annen gang, stoppet motoren, dieselpumpa fikk ikke strøm, mista vifta, lys etc. måtte skifte kontakten som går inn i sikringsboksen.

og nå på bensinern virker ingenting, startert. men lys, vifte, viskere, radiator vifte etc etc. funker ikke. har en misstanke om kontaktene i sikringsboksen eller tenningsnøkkelen.

forsøk du og stikk hånda bak sikringsboksen og rør litt på ledningene og se om mirakler skjer. vw, jetta, audi av gammel typen er alle plaget med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gravd i alt som heter ledninger idag. fant ikke noe feil verken på ledningsnett eller sikringsboksen, men tok ut viftemotoren (ikke enkleste sak i verden å ta ut) prøvde å koble strøm direkte på den men den vill ikke starte. børstene var omentrent borte. må visst skaffe en ny. et pluss er jo at viskerne startet å gå :)

07 touran exclusive

mk2 2.9 VR6 T

Lenke til kommentar
Del på andre sider