Gå til innhold

Knust Clutch hus?

Ranger emnet


volvo240 2.3se

Anbefalte innlegg

volvo 240 2.3se 1993 mod km stand 2280000

Hei jeg har fått noen rare lyder fra clutchuset. Det begynte med at jeg

kjørte bortover veien, da jeg plutselig fikk gnelling fra motorrommet lå vell i en 80km/t bortover en lit humpete vintervei.jeg

trykket inn clutch og fikk så se at motor falt ned i turtall og

motorfeilindikasjon lyse lyset .Jeg slapp så clutch og fikke se at alt hva normalt unntatt gnelling .kjørte videre med

den gnelling fra motor.Når det skjedde mistenkte med en gang dynamo som feil. på grunn av at jeg har et ganske stort stereo anlegg i bilen, som trekker en del strøm.Så jeg kom meg inn i en garasje Det jeg gjorde når jeg kom meg på plass, var og skru løs og sjekke dynamo.vannpumpe servopumpe. ingen feil

der. til slutt kjørte jeg startmotoren flere ganger uten å starte motor.

Etter det hva gnelling borte men da fikk jeg en kaklelyd. Den er akkurat som

om vifte tar borti noe. fikk bilen opp på kloser og fant en del støpgods i

mellom dekslet ,som er festet i motor og girkasse. under der er det ingen

lekkasjer eller noe. kaklelyd er konstan og øker ikke med turtallsøkning.

den variere ettersom clutch blir trykkt inn eller tatt ut. Hva kan være

feil? skiftet clutch og lager på et verksted for et par måneder siden.

Trenger svar er avhengig av gullet mitt. Tusen takk på forhånd for informasjon om eventuelle ting som kan være galt eller om noen har hatt noe lignende.

Volvo 240 b230A 85mod

Har hatt:

Volvo 240 2.4 diesel 83mod

Volvo 240 2.3se93mod Volvo 360 2.0 85mod

Ford Escort rs turbo 88mod (prosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo 240 2.3se 1993 mod km stand 2280000

Hei jeg har fått noen rare lyder fra clutchuset. Det begynte med at jeg

kjørte bortover veien, da jeg plutselig fikk gnelling fra motorrommet lå vell i en 80km/t bortover en lit humpete vintervei.jeg

trykket inn clutch og fikk så se at motor falt ned i turtall og

motorfeilindikasjon lyse lyset .Jeg slapp så clutch og fikke se at alt hva normalt unntatt gnelling .kjørte videre med

den gnelling fra motor.Når det skjedde mistenkte med en gang dynamo som feil. på grunn av at jeg har et ganske stort stereo anlegg i bilen, som trekker en del strøm.Så jeg kom meg inn i en garasje Det jeg gjorde når jeg kom meg på plass, var og skru løs og sjekke dynamo.vannpumpe servopumpe. ingen feil

der. til slutt kjørte jeg startmotoren flere ganger uten å starte motor.

Etter det hva gnelling borte men da fikk jeg en kaklelyd. Den er akkurat som

om vifte tar borti noe. fikk bilen opp på kloser og fant en del støpgods i

mellom dekslet ,som er festet i motor og girkasse. under der er det ingen

lekkasjer eller noe. kaklelyd er konstan og øker ikke med turtallsøkning.

den variere ettersom clutch blir trykkt inn eller tatt ut. Hva kan være

feil? skiftet clutch og lager på et verksted for et par måneder siden.

Trenger svar er avhengig av gullet mitt. Tusen takk på forhånd for informasjon om eventuelle ting som kan være galt eller om noen har hatt noe lignende.

 

du sier det er kaklelyd, som ikke øker med turtallet?

har du motorfester? eller ligger kanskje motoren din å danser på stabilisatorstaget ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår