Gå til innhold

Høyt bensinforbruk. Deffekt luftmengdemåler!?

Ranger emnet

eNeRgYs

Anbefalte innlegg

Originally posted by eNeRgYs

Har en Bluebird turbo som bruker inne h*#¤% mye bensin... Noen som har tips om hva som kan være galt?

Luftmengdemåleren?

og før noen nevner det, filteret er ikke tett og plugger og sånt er i orden... :)

A3 T'en min brukte også mye lake med defekt lmm. og kom av og til med store dotter med svart røyk, som tyder på feit blanding. Når jeg koblet fra ledningen til lmm. hostet den som fan før den "stabiliserte" seg, men den stoppet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. har tenkt på muligheten at det er lmm som gir feil verdi til ecu... Bilen min gir også fra seg en del tåkedottr. Bruker ikke olje, så det er for feit blanding, noe jeg også ser på pluggene.

får prøve å fa fatt på en annen lmm og prøve...

ALLT er billigere enn å bruke over dobbelt med suppe :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

It's alive!

Byttet hele injection (dyser rør og bensintrykkreg.) fra en annen motor jeg har, og nå drar den suppe som normalt.

Tipper det var bensintrykkreg som ikke justerte seg riktig i forhold til trykket i manifolden. Virket regulatoren ga full pupp hele tiden.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Bmw345

de fleste biler har en bensintrykksregulator. Den skal regulere bensintrykket i forhold til pådrag. Hvis den tar kvelden, så kan den strupe for mye. Da får du et veldig høyt bensintrykk, som igjen resulterer i høyt bensinforbruk. Den sitter på returen på bensinslangen. Det jeg har gjort er å montere på et manometer på slangen rett før regulatoren. Dermed har jeg kontroll på trykket. En slik sak koster ca 150kr med koblinger, og er ei grei innvestering...

Hvilket merke er dette manometeret? Hvor har du kjøpt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider