Gå til innhold

Problemer med "kald" spiller

Ranger emnet

xGrape

Anbefalte innlegg

Har en JVC KD-G611-spiller i bilen nå. Funka ganske greit den første tida, dog litt sensitiv for risting. Men nå som kulda setter inn blir det bare verre og verre.

Når spilleren er kald kan den helt plutselig hoppe 5 eller 50 sekunder uti sangen, gå til neste sang, eller forrige sang. Helt uten grunn. Etter 10-15 minutter med spilling på bra volum er den såpass "varm" at den fungerer helt greit.

Sånn skal det da ikke være? Har sendt mail til Bilradiospesialisten, så får vi se hva de har å si. Mail til avdelingen i Kristiansand ble aldri besvart, så får vi se om kundesupporten er mer velvillige. Lurer på om det bare blir no i duren "nei sånn må du regne med siden det er en så billig spiller" (1690,-)?

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok mye fuktighet i bilen, som legger seg på linsa i begynnelsen når kald og fuktig luft i spilleren kondenserer på linsa i oppvarmningsfasen.

Det som gjør at jeg av og til må skrape rutene på innsiden også kanskje?:D Men hvordan unngår/utbedrer jeg dette da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et nytt kupefilter kanskje gjør susen

Det er det som også kalles "pollenfilter" eller "klimafilter" tenker jeg? Moro, sto faktisk "på trappene" for å kjøpe et sånt nå. I sammen slengen som jeg trenger nytt luftfilter.

jeg må også skrape på innsiden, hehe. tror det har en del med hvor man bor å gjøre. for hjemme er det alltid is både inne og ute, mens her jeg er nå i skrivende stund, i lørenskog, er det knapt is på utsiden av bilen, og det er like kaldt her som hjemme...

Kan vel ha noe med "luftfuktighet" å gjøre ja? Sørlandet er no hærk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problem med spilleren min! Blir så sinna at jeg holder på å kaste ut hele driten innimellom! :hammer

Men jeg må da aldri skrape is på utsiden av bilen.. o.O

Skal jeg bare prøve å ha skikkelig utlufting og håpe på at dette hjelper?

ikke noen med andre tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta dere noen langturer innimellom, sørg for at Resirkulerings-funksjonen på varmeapparatet er AV(!!), samt godt med varme også mot gulvet. Mange kjører kun med luft mot frontruta om vinteren av en eller annen grunn, og får seg nesten et islag på gulvet etterhvert som februar og mars banker på døren. Varmluft synker ikke ned mot gulvet, så sørg for at luftfordelinga også peker mot gulvet så snø og vann fra sko etc blir tørket vekk. Lufting fra kupeen skjer vanligvis i bagasjerommet, så om det er stappfullt av soveposer, nødproviant og bermudashorts langs kantene slipper kanskje ikke gammel og fuktig luft ut fra bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange kjører kun med luft mot frontruta om vinteren av en eller annen grunn, og får seg nesten et islag på gulvet etterhvert som februar og mars banker på døren.

Oops, der har du meg. Fant jo ut at det var hull i matta mi og, så når pappa fikk se det var vått under der var han på pletten med gamle aviser. Nei her kunne det jo ruste hull på bare ett par dager! Men lekse lært. Skal ordne nye matter, og mer varme på gulvet heretter. Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at de avisene bare fungerer som en svamp da... de skal ikke bli liggende til våren kommer, men løftes ut når de er våte av vann. ;) Hensikten er jo å få vannet ut av bilen og da fungerer aviser like bra som en klut eller en durabelig langtur. Men de må altså ut igjen. Jeg grøsser når jeg finner aviser på gulvet når jeg skal kjøpe en bruktbil, da vet jeg ihvertfall gulvet er rustent under om jeg skulle gidde å løfte på dem før jeg går videre til neste bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...så om det er stappfullt av soveposer, nødproviant og bermudashorts langs kantene slipper kanskje ikke gammel og fuktig luft ut fra bilen...

...de skal ikke bli liggende til våren kommer, men løftes ut når de er våte av vann...

Hehe..

Er i slaget med humoristiske formuleringer i dag? Humor har jeg alltid satt pris på! happyhappy

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider