Gå til innhold

takst av bil

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

nå begynner jeg å bli skeptisk her.

Bilen min har blitt skadet og må bytte inner og ytter skjerm, samt lakking av frontfanger og en ny felg. Jeg vurderer å få kontant oppgjør å ta jobben selv.

MEN!! fyren jeg snakket med som takserte bilen min sa at når personer skal ha kontant oppgjør regner han ut taksten etter hva brukte deler til bilen koster pga at den er så gammel og har gått så langt ( 1990, 225.000km )

Han hadde heller ikke funnet skjerm til bilen min i demmes katalog, så han tok prisen på golf 2 skjerm i taksten, jeg undersøkte dette og forkjellen her er at en golf2 skjerm koster rundt 1000,-, men skjerm til en corrado koster 3700,-

Da jeg sa dette til han, sa han at det ikke var aktuelt å sette på en ny skjerm på en såpass gammel bil når prisen er så høy for skjerm ( prisen på skjerm skal vel ikke ha noe å si på taksten??? )

Dette resulterer jo i at jeg ikke får så mye igjen på kontant oppgjøret og må knipe inn pengene og lete rævva av meg etter en ny skjerm.

Høres dette riktig ut ? trodde man fikk takst i forhold til hva prisen på nye deler til bilen kostet. Eneste nye deler på bilen jeg trengte var ytterskjerm og en felg ( han hadde også regnet prisen på en BRUKT 15" felg, ikke ny )

Noen som vet mer om dette??

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel slik at hovedpunktet med å få igjen på forsikring er at man skal få bilen tilbake slik den var ved skade, ikke å tjene penger på en skade som mange gjør.

Tenker da på f.eks å ta pengene å gjøre jobben selv.

Dersom man føler at man ikke får ett ok oppgjør så lever bilen inn på verksted og la de ta runden med forsikrings-selskapet og du får bilen tilbake i samme stand som den var i før den ble skadet. Du får tilogmed fjernet de steinsprangene og evt. rust som var på det aktuelle området.

Dersom verkstedet syns taksten er lav så får de den nok justert dersom de mener de ikke kan få gjort jobben for den oppgitte pris.

Den ene skaden jeg har vært på verksted for var 4000,- for lite taksert i forhold til hva oppretterverkstedet kunne gjøre det for. De tok da runden med selskapet og fikk dette justert.

Edit: Skrivefeil

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider