Gå til innhold

Eu-kontroll, dempere

Ranger emnet

Jarlis

Anbefalte innlegg

Heisann.

Skal på EU-Kontroll med 740'en på torsdag.

Det jeg tenker på er bakdemperne, har jeg litt mere fart enn vanlig(da går det greit), men hvis jeg trør 5-10 km\t mer på fartsdumpene (spesielt de høye) har den lett for å "bunne" demperne. skjer vær gang jeg har folk i bilen med litt fart, ca 5-10 over da og.

Er dette ett tegn på dårlige\utslitte dempere?

Den gynger ikke spesielt, litt og ligger veldig godt i veien.

Bilen er senket 35mm.

Vil dette bli en feil på eu godkjenning? hvilket nummer på feil? (1-2-3)

Hvis jeg kjører på en rett slette, og svinger forsiktig frem og tilbake noen ganger, kjenner jeg bakdelen av bilen går frem og tilbake litt, normalt eller er det problemer med foringer?

Takker for svar

-89 Volvo 740 Sedan B230F

-91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen)

-93 Volvo 940 TIC

-x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har senkesett og standard dempere er det større kjangs for dette. Du sliter og fortere på dei. Min bil gjekk gjennom EU med dempere som var gåen. Trur ikkje dei sjekker det så nøye... Dersom du trykker ned bilen og sleppe, gynger den fole da? Eller går den rett opp? Dersom den står og gynger "lenge" etter har du dårlige(gåene) dempere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har senkesett og standard dempere er det større kjangs for dette. Du sliter og fortere på dei. Min bil gjekk gjennom EU med dempere som var gåen. Trur ikkje dei sjekker det så nøye... Dersom du trykker ned bilen og sleppe, gynger den fole da? Eller går den rett opp? Dersom den står og gynger "lenge" etter har du dårlige(gåene) dempere.

de fleste veksted har no som heter støtdemper tester da...

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk nå iallefall bra, testen gikk som jeg trodde. (sa ikke noe på demperne, men tror de er greie)

Bremser litt skjevt bak, ujevnheter i skivene og dårlig brekk. (2-er feil)

-89 Volvo 740 Sedan B230F

-91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen)

-93 Volvo 940 TIC

-x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab

Lenke til kommentar
Del på andre sider