Gå til innhold

Hvilket Dekkmerker er bra? erfaringer?

Ranger emnet

Ronny_S

Anbefalte innlegg

blir veldig dyrt og bytte dekk hver sesong da..

Hvor mange sesonger skal du kjøre da? Alt som sitter slites fort. Ser i avataren din en E36. Regner med at dette er din bil..... Anbefaler deg BMWCCN sine sider, da der har du alle typer brukere. Erfaringer med din type bil er vel å foretrekke, da ingen dekk er like på to forskjellige biler. Selv har jeg erfaring med Fulda, typhoon (OBS!! LIVSFARLIG) og Pirelli på min bil. Sistnevnte langt bedre enn de to andre, men holder også knapt en sesong....

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir tøft å få til at 19" med to runder svart tape skal holde to sesonger. Jeg skal gå for Kuhmo ecsta mx selv i år. Har trua på de, men dette er mønstrede gateslicks. Prisgunstig er de også.

Tips: en høyere treadwear verdi angir bedre slitestyrke

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som TurboAlfa sier: å bli anbefalt dekk er i prinsippet nytteløst, ettersom forskjellige dekk i forskjellige dimensjoner på forskjellige biler og med forskjellige kjørestiler oppfører seg.. ja, forskjellig.

Be om råd fra noen som har samme bil som deg selv. Spør dem hvordan de kjører, og hvilken dekkdimensjon de bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg holder meg til goodyear eagle f1. kanllgode dekk! kjørt hardt i en sesong nå, og holder nok et par sesonger til. nesten like god på vått føre, som på tørt.

Anbefales!

Har hatt mine Goodyear Eagle F1 dekk 2 sesonger. Eller, 1 og en halv stemmer

vel litt mer. Er under kravet etter det. Har kjørt 1 gang på bane med dem.

Er fornøyd med dem på tørt, men var ikkje videre imponert på vått.

Dimensjon 215/40-17. (brukt på Primera P11-144 vist noen lurte)

Har lite og sammenligne dem med, så vil ikkje sette dem opp mot noen andre

merker før eg har handlet inn ny til neste sesong. doh

NCCN (Nissan Car Club Norway)
Lenke til kommentar
Del på andre sider