Gå til innhold

Hvilket Dekkmerker er bra? erfaringer?

Ranger emnet

Ronny_S

Anbefalte innlegg

Saksa litt fra et annet forum; "Great traction and overall performance is great but you can forget about carrying on a conversation or listening to the radio due to the noise." en annen skrev "A truly outstanding tire in the dry and excellent in the wet. Comfort, noise and treadwear are also excellent. Definitely underrated, and as a result fantastic value for money!"

Trur du bli fornøyd æ! Agresivt mønster ihvertfall, drenerer nok bra. Tør du opplyse om pris?

Til brukere av goodyear eagle f1; Har prøvd dette dekket på flere biler. Jeg synes dette bråker noe helt forferdelig, har dere prøvd noe annet?

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til brukere av goodyear eagle f1; Har prøvd dette dekket på flere biler. Jeg synes dette bråker noe helt forferdelig, har dere prøvd noe annet?

stemmer det. eneste minus i boken, etter min mening. men de ser jo unektelig rå ut da!! :afro ikke at det er avgjørende...

Har hatt mine Goodyear Eagle F1 dekk 2 sesonger. Eller, 1 og en halv stemmer

vel litt mer. Er under kravet etter det. Har kjørt 1 gang på bane med dem.

Er fornøyd med dem på tørt, men var ikkje videre imponert på vått.

Dimensjon 215/40-17. (brukt på Primera P11-144 vist noen lurte)

har nesten samme dim, 205/40-17. lancer '96 mod, senket 40mm. aldri hatt de med på bane. har hørt at de ikke skal være god på bane. blir visst for oppspist. husker ikke hvor jeg har det fra... babyhmm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nesten samme dim, 205/40-17. lancer '96 mod, senket 40mm. aldri hatt de med på bane. har hørt at de ikke skal være god på bane. blir visst for oppspist. husker ikke hvor jeg har det fra... babyhmm?

At de blir oppspist har noe med kjøremønsteret og hvilken bil som brukes.

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har goodyear eagle f1 235\40 bak og falken (husker ikke hva de heter men noe med 491 eller no) foran. 225\40.. den bilen er klin umulig å få sidelengs (volvo 240) da det bare slipper foran lenge før det slipper bak. (og med 116 hk er det heller ikke mulig å cluthe den ut) på vått eller tørt. vil tro det er pga falken dekka.. ser jo at de har mye høyere treadwear enn goodyear så de holder vel lenger, men sitter mye dårligere..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange konsentrerer seg kun om merke når de kjøper dekk. Selv synes jeg slitasje index er noe av det viktigste. Selvsagt må du velge noe med bra grep i tilegg, men slitasjeindex er viktig, fordi det sier noe om hvor lenge dekkene lever. Vanlige Michelindekk har fx ofte en slitasjeindex på ca 150-200, mens en del BF Goodrichdekk har nermere 400 i slitasjeindex, og det betyr at dekkene varer dobbelt så lenge!

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan si hvilket dekk dere ikke bør kjøpe. Det er tyfoon. Vet jeg har anbefalt det i en tidligere tråd..men det har snudd seg kraftig. Fikk med nye dek da jeg kjøpte felgene. Halvveis ute i forårssesongen så begynte rattet å riste i 60 - 80 km/h. Dekkene var blitt ovale!! Fikk nye..de er runde ennå..men de henger absolutt ikke på våt vei. Uansett hvor sein man kjører gjennom svingene.

Så nå er jeg på utkikk etter 4 nye dekk til Fiestaen.. Har da sett på BFG, og Nokian. Så får jeg se hva jeg ender opp med..

Fiesta to the people

Lenke til kommentar
Del på andre sider