Gå til innhold

til 3`er golf

Ranger emnet

Golf`3

Anbefalte innlegg

driver å "bygger" litt anlegg i golfen min, har dytta inn 4x6*9 + 2x 6" mellomtoner i hattehylla. Skiftet ut de orginale høytalerene i dashen med bolt høytalere i samme str. Til nå har jeg forsterker på de 4 6*9 i hattahylla(drives av en RF forsterker på 900 w)

Men trenger forslag til spiller, ikke for dyr, men se kul ut :P

sub, helst 2x10" + forsterker til disse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv grøsser når jeg hører en haug med høyttalere i hattehylle, men det er nå meg ;)

Kan gi deg et lite tips til basselementer... og det er Morel Elate 10! Disse spiller skikkelig bra, veier nesten ingenting og koster ikke skjorta. Mye for pengene! Har 2 sånne i bilen min og vet om flere som har blitt overrasket :)

Angående spiller ville jeg kanskje tittet på nyeste produktlinjen til Pioneer. Bra spillere til en ok pris med et bra utseende.

Mvh Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med det oppsettet han har i bilen så blir det totalt skivebom å anbefale Elate hvertfall. (ikke missforstå, Elate er et godt element, men uegnet for i dette tilfelle)

Jeg vil anbefale deg å se etter basselementer med høy følsomhet og der finner du en rekke forskjellige i prisklassen 800-1500 pr.element. Det er til stor hjelp hvis du kan si litt om hva budsjett du har til rådighet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, har vel egentli ikke no max budsjett.. Men er fortsatt lærling med et lite lån :P så 2000/2600 for en spiller kansje..

Hva med pioneer 10" spl ? på 1000 w ? er dette okei subbere ?

Vil ikke anbefale deg en så billig spiller.

En god spiller har MYE å si for et godt anlegg.

Hva er vitsen med en Ferrari hvis det sitter en 1,6L rekkefirer under panseret til å drive den, lissom ?! (kanskje ikke den beste sammenligningen, men..)

Legg heller pengene i å kjøpe en god spiller, og en 12" sub.

Dette holder LENGE i en liten golf! :)

Når det gjelder bilstereo er det ikke nødvendigvis slik at mest mulig blir best lyd!!

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med en Ferrari hvis det sitter en 1,6L rekkefirer under panseret til å drive den, lissom ?! (kanskje ikke den beste sammenligningen, men..)
Vel, hva er vitsen med en dyr spiller når den bla. skal levere lyd til 4 stk 6x9" + noen mellomtoner av ukjent opphav i hattehylla?? ;)

Han ser neppe etter en spiller med godt perspektiv, naturtro mellomtone eller silkemyk, utstrakt diskant. Så hvorfor bruke så mange tusen kroner idag på en spiller som man nok uansett ikke får utnyttet potensialet av med det oppsettet som er nå? Med en spiller til 15-2000 kroner fra de store kjente er man godt nok dekket her. Her skal det jo bare spilles høyt og heftig? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg heller pengene i å kjøpe en god spiller, og en 12" sub.

Dette holder LENGE i en liten golf!

Når det gjelder bilstereo er det ikke nødvendigvis slik at mest mulig blir best lyd!!

Nå er det bare det da, at alle er ikke ute etter best lyd i bilen, noen vil isteden ha mest lyd! :) Tror definitivt trådstarter hører til sistnevnte. :D Og det er jo helt greit.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange her på forumet har en tendens til å sette lista litt høyt ja. Noen som bare vil ha litt mer donk enn orginalt til mp3'en sin.

Spiller: Anbefaler deg å se etter Pioneer eller JVC, synes de virker kurrante i din prisklasse.

Sub: Cadence Ultradrive synes jeg gir mye og pen bass for pengene. Er vel mellom 1200 og 1600 for 10" eller 12" :)

Lykke til med stereo'en!

Edit: Forsterker ja. Prøv å finn ei monoblokk for yter 500w rms eller mer i 2 ohm også bruker du 2 stk Cadence UD 4 ohm på denne.

ELLER, kjøp 1 stk sub 4 ohm og finn en 2 kanaler som yter 300w rms eller mer brokoblet.

Finnes selvsagt også mange andre merker som gir like mye for prisen.

#1985 Opel Rekord 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider