Gå til innhold

Bensin og olje.

Ranger emnet


Tsbusa

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Joda, er nok helt sannt det du sier, man vet aldri, og jeg er ingen ekspert jeg heller :) Jeg syns det bare ga meg et "hint" om morken olje at motoren brukte 3-4 sekunder på å skape oljetrykk, og olja "gle" dårlig mellom fingrene, hehe

 

Ja jo, men har mye og si på type olje, tynn den er og lignende. Men liten pekepin KAN det være.. Tenker aldri sånn jeg da, bytter olje og filter ved 5000km på turbobilen uansett hva jeg ville trudd om olja..

- Volvo 740 TIC, 87 mod.

- Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altid 98 og motul olje mener jeg det var..

 

dere som ikke liker at motoren er skitten innvendig, hell på litt vann mens den sviver(i luft-inn selvsagt) da blir det vist rent som fan! trodde det vare tull når jeg hørte det første gangen men det skal vist være knall.. hvor dere får inn vannet får dere se ann selv..tviler på evt. lmm har godt av det..

 

og blytilsettning tar knekken på el Kattalysator så dere med F motor må ikke ha på det hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan lese dette kartet på nettet, så ser du hva slags bensin du kan bruke på din volvo!

 

B230A Skal joggu ha blybensin, som den eneste B230-motoren i rekka ;) Riktig nok, så trenger du bare å bytte nåla i gasseren, så kan man bruke vanlig 98-oktan. Men, igjen, man skal bruke MINST 98-oktan.

 

Det med ventiler og brenning skal være da... tull ifl denne linken.

Alle Volvo-topper&ventiler etter B16, B18 B20 og B30 er laget for å tåle bruk av ikke-blytilsatt bensin. Derimot sliter forgasseren! Sjekk linken under ang. bytte av nåla i gasseren for å tåle ikke-blytilsatt bensin.

 

http://www.volvocars.co.uk/NR/rdonlyres/762397E9-AE8E-4757-A890-91D5F8CDC778/18233/Unleaded_Table.doc

 

mvh

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blyerstating er for pingler!

-98blyfri på turbobil er selvfølge!

Bruker castrol 5w40 eller 10w40, vet ikke hva jeg skal si helt jeg... etterfyller aldri olje, for det trengs ikke. Min har gått i hele vinter, ikke brukt noe olje i det heletatt. 20år gammal svensk shit :P hihihihi :D

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

B230A Skal joggu ha blybensin, som den eneste B230-motoren i rekka ;) Riktig nok, så trenger du bare å bytte nåla i gasseren, så kan man bruke vanlig 98-oktan. Men, igjen, man skal bruke MINST 98-oktan.

 

 

Bah, har en grønn lapp i motorrommet på min 740 som sier "Detta fordon kan kjøras på minimum 95 oktan RON", dette på en b230a.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med A-motorene så hjelper det faktisk også med NGK-plugger har jeg erfart.

Høres kanskje rart ut ,men det hjalp å bytte fra Bosch Super4 til noen gamle NGK som hadde stått i en Toyota Crown tidlig på åtiitallet... da startet bilen etter at den nektet med bosch-pluggene. Og hadde ikke noe problem etter det.

 

Bly er unødvendig hvis du har oppjustert forgasser ,du får stort sett bare nål for blyfri idag. Toppen slites ikke unødig om du ikke har bly i ,toppene er "nesten" like fra B230** begynte å bli produsert ,forsåvidt B21 og B23 også

 

Et tips som jeg leste i Bergens Tiedende ;et sitat fra et tuning/chip-verksted i bergen: trimtips nr 1: Blyfri 98 ,da går bilen merkbart bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår