Gå til innhold

turbotrykk audi rs2

Ranger emnet


avant

Anbefalte innlegg

har en audi rs2 med mtm chip. den lader 1,8 bar med en gang man trykker gassen i bun men den detter rett ned til 1,4 bar etter ett par sekunder. vet turbotrykket pleier og dette litt men er ikke 0,4 bar mye? noe som kan gjøres med dette? er ikke lekasje i systemet og bilen går som den skal ellers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en audi rs2 med mtm chip. den lader 1,8 bar med en gang man trykker gassen i bun men den detter rett ned til 1,4 bar etter ett par sekunder. vet turbotrykket pleier og dette litt men er ikke 0,4 bar mye? noe som kan gjøres med dette? er ikke lekasje i systemet og bilen går som den skal ellers

 

Prøv og rengjøre magnetventil, les av feilkoder

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en audi rs2 med mtm chip. den lader 1,8 bar med en gang man trykker gassen i bun men den detter rett ned til 1,4 bar etter ett par sekunder. vet turbotrykket pleier og dette litt men er ikke 0,4 bar mye? noe som kan gjøres med dette? er ikke lekasje i systemet og bilen går som den skal ellers

 

Kjenner ikke Audi så godt men 1,8 bar!! Hørtes mye ut.. Overlading er noe stort sett alle turbo biler gjør, kan forbedres med en elektronisk boostcont. feks..Ville tro det bare er overlading, mere svingninger jo høyere trykk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dersom det er original måler (tror ikke RS2 har dette) viser den absolutt trykk, altså 1 bar mer enn de fleste andre målere. Viser den 1.8 er det 0.8.

 

Forresten klarer ikke originalturboen et ladetrykk på 1.8 bar, men 0.8 er langt under originaltrykket på en RS2. Samtidig skal man IKKE ha åpen (atmosfærisk) dumpventil på disse motorene, kun resirkulerende..

'87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er original måler (tror ikke RS2 har dette) viser den absolutt trykk, altså 1 bar mer enn de fleste andre målere. Viser den 1.8 er det 0.8.

 

Forresten klarer ikke originalturboen et ladetrykk på 1.8 bar, men 0.8 er langt under originaltrykket på en RS2. Samtidig skal man IKKE ha åpen (atmosfærisk) dumpventil på disse motorene, kun resirkulerende..

 

Hvorfor klarer ikke en k24 7200 turbo 1,8 bar... fortell meg det?

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dette med turboer er et stort tema.

Kan prøve å forklare litt generelt hva som skjer med små turbiner på

Standard turboer.

Standard turboer er konstruert for å gi trykk tidlig og for å

ha en bra respons. For å få dette til så er der et ganske trangt turbinutløp med en

aksel med montert turbin på. Når den er trang så vil de bygge seg opp fort et

trykk som vil drive turbokompressoren som står på samme aksel som turbin hjulet.

Når du skrur opp trykket så ”må” der bli et større eksostrykk (baktrykk) for å

Drive kompressor hjul til å produsere mer trykk og mengde luft..

Det som skjer er at med en standard turbo med 1.5 bar trykk så kan man måle

3 bar eksos trykk for å klare 1.5 bar , stiller du på mer trykk så

Vil baktrykket bli så stort at motor ikke klarer å kvitte seg med eksos og du vil

få et trykkfall ned til et nivå som motoren klarer.

Den dropper fra 1.7 bar til 1.4 bar som et eksempel.

Skifter du til en større turbin og får tilsvarende lavere eksostrykk for å drive turbo så vil du

Få høgere trykk og myyye mer effekt..

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår