Gå til innhold

bytte topp og girkasse..

Ranger emnet


cyanide

Anbefalte innlegg

hvis det er 4-trinns kassen du tenker på, så har jeg satt en slik på min 83 golf 1 1.8 gti.

 

Først og fremst fordi jeg hadde en 4-trinns liggende når den orginale 5-trinns kassa gikk til helvete, men også fordi at jeg før hadde en 1'er med 1.6 liters motor og 4-trinnskasse, og girkassa er mye av grunnen til at den gikk brukbart.

 

Med 4-trinnskasse klarer du å bikke 100km/t i 2. gir (selv om du har beveget deg litt in på rødlinja...)

 

Altså et girskift mindre enn med 5-trinnskassa.

 

Bra for 0 -100 km/t tider, men skal du kjøre på bane og få "bra" tider bør du ha 5-trinns.

 

"correct me if i'm wrong"

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke noe spess med futt av å skifte topp fra 1,8 over på en 1,6.. det er helt lik topp

Skjønner ikke vitsen med å sette i en 4trinns kasse det er jo et steg tilbake vist en har 5trinns i fra før

Det blir ganske jalla spør du meg !! det er vell en grunn for at gti osv har 5 trinns !?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår