Gå til innhold

Refinement!s 740 TIC

Ranger emnet


Refinement!

Anbefalte innlegg

Da ble det endelig Volvo igjen :volvsmile Etter to år med Audi ble savnet for stort, og valget falt på en 1989 Volvo 740 TIC i originalstand. Kosmetisk så er det en del som må gjøres, men ellers virker den å være i meget god stand tross 330.000 km.

 

Henter bilen på fredag, og i første omgang er det vanlig service og vedlikehold som er planen, hovedsaklig for å se hva som dukker opp av feil og mangler. Tiden vil vise.

 

Etter hvert kommer nok bedre kjøreegenskaper, litt mer effekt, samt lett "styling", da jeg ser for meg at dette skal bli en relativt komfortabel "daily driver". Vil jeg kjøre lav og stiv bil har jeg alltids Audien å ty til...

 

Her kommer noen bilder slik den ser ut nå:

IMG_0024.jpg

IMG_0020.jpg

IMG_0016.jpg

IMG_0014.jpg

 

Oppdateringer vil komme etter hvert som ting skjer, da tida ikke alltid strekker til som planlagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ohoy! kan ikke se å ha mottatt noe mld på mobilen om at du har handlet! blir bra dette her..regner med du er klar over at du har litt forvntninger å leve opp til når en ser hva gamle 7førren og haudi'n har blitt til!

 

*nå må jeg hvertfall skyndte meg å få rævva i gir å få i interiøret før du står på døra å krever det tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny bil!!! :)

 

Det første jeg tenker angående 740'n er: Grundig motorvask, rive av spoileren bak, rive av stygge krom-hjulbuer, samt ta av plast-dingsen til takluka...

 

Hvor mye måtte du ut med for den om jeg tørr spørre?

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulere med ny 740.

 

egentlig syne eg at den såg fin ut no eg,eneste eg hadde gjort var å skiftet til polaris felgene,ellers så hadde eg ikke gjort noe mere med bilen.

synes det er altfor få 740 tic i original stand i dag,atfor mange som hiver på så jækla mye styling og plastikk på bilene sine.

96 volvo 940 lt

89 volvo 740 gl

88 volvo 740 tic

87 volvo 740 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare si at Chrome-hjulbuelister i 90% av tilfellene sjuler en del rust... så vær forberedt på rust når de tas av ;)

elles er det vel førstegenerasjons FT på 89-modeller MED Catalysator, så ikke forvent all verdens med effektuttak på kjærra uten motorbytte :)

egentlig så lurer jeg på hvorfor jeg sier dette... hehe, trur du kan det like godt som meg av en grunn..:op

 

Men, for all del ikke TA vekk spoileren da... Den kler bilen syns jeg hvertfal... ellers ser rumpa på 740'er litt overkjørt ut.

 

Og ellers så bilen fin ut! ;) Likte den gamle 740'n din... 90-fronten i riktig farge og felger er lekker! :D

 

gl!

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle positive kommentarer

 

Ronny: interiøret i nybilen er sort så du trenger ikke bekymre deg...

 

Burnproof: skikkelig shinings på hele bilen er nødvendig, da den veldig skitten. Alt gubbeutstyret skal bort, bl a de kjekke rustsamlerne (kromlistene), bakspoileren og diverse annet

 

93dude: bergingsbil grunnet uferdig b230fk/m90 installasjon, da bilen skulle flyttes. Forøvrig det eneste positive jeg har fått ut av naf-medlemskapet :D Var nemlig gratis...

 

cool_king: bilen ser ikke så ille ut på bilde, men lakken er dårlig samt noe ufarlig rust. Som jeg skrev innledningvis er planen å holde den noenlunde original. Har tenkt på 16" Hydra/940TIC-felger, men har jo både 8x16" MIM og 17" Eiker liggende, da broderen skal ha 8,5x18" Rondell på sin. Får se hva det blir, eller bytte litt alt etter som.

 

HansM-740GL: Takker

 

Trond D: Blant hundvåg-folk e d bare "øynå" så gjelde :cool:

 

Radial: Krom-hjulbuelistene skjuler garantert en del rust, selgeren så bare spørrende på meg da jeg sa det var synd "rustsamlere" var satt på bilen... Stemmer nok at det sitter FT med LH2.2, har ennå ikke fått undersøkt hva som skiller kontra ET og nyere FT. Spoileren må nok vike etterhvert, og hva gjelder 90-fronten synes jeg den er grom, både fordi den er sjeldnere, men kanskje mest fordi folk flest synes den er stygg :volvsmile

 

Første oppdatering:

Hvite blinkers kom på posten idag (bilde unødvendig da alle vet hvordan de ser ut), blir montert så fort bilen er hentet. Har breie -90 760 lykter på gang, men tror jeg heller går for originale baklykter med hvit blink etter hvert. IPD-krengingsstag fra Lysaker skal også være på vei. Nytt Lesjøfors senkesett har jeg, men mulig jeg prøver å få tak i B&G fjærer da jeg har god erfaring med dem fra gamlebilen. Ellers så har jeg endel småting liggende, men det tar jeg senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god kveld i stugan..

 

skuffer meg litt når du sier du må _undersøke_ hva som skiller et og gamle ft wtf? men hvorfor ville du hatt LH2.4? planer om fk i den og?

 

Enklere å få tak i chip til lh2.4 enn 2.2, er ikke verre enn det. Ang hva som skiller dem tenkte jeg om tidlig FT "arvet" de dårlige stakene til ET.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja sånn.. hmm leste om dete for noen uker siden, mulig jeg blander litt når jeg sier dette, men de første årene med ft hadde de tjukke stakene, men så gikk de tilbake til de tynne igjen, og så begynte de med de tjukke når 2.4 kom..

 

men til deg som vasser i penger sier jeg bare http://www.stenparnermotor.se og når skal vi dra?:D

 

hp-freak dealer vikingchip, kan jo høre med han.. ellers så er jo MS eller annet lowcost datasprut et alternativ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første generasjons FT-motorer er egentlig veldig like ET-motorer... bortsett fra spruten selvsagt. 156hk er et ganske beskjedent effektuttak, men kanskje nok på disse motorene? Er ikke sikker på hvor "dårlig" rådene er, og hva de holder til.

Mener bestemt å ha lest et sted at slike FT'er er en B230ET-blokk, med 530-topp, LH 2.2sprut, catalysator og Garrett T28-turbo av noe slag.

 

Vinge

Okay, da ville jeg ha solgt den... mange som kunne tenkt seg en slik :)

 

GL m8!

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår