Trond D Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Takker for alle positive kommentarer Ronny: interiøret i nybilen er sort så du trenger ikke bekymre deg... Burnproof: skikkelig shinings på hele bilen er nødvendig, da den veldig skitten. Alt gubbeutstyret skal bort, bl a de kjekke rustsamlerne (kromlistene), bakspoileren og diverse annet 93dude: bergingsbil grunnet uferdig b230fk/m90 installasjon, da bilen skulle flyttes. Forøvrig det eneste positive jeg har fått ut av naf-medlemskapet :D Var nemlig gratis... cool_king: bilen ser ikke så ille ut på bilde, men lakken er dårlig samt noe ufarlig rust. Som jeg skrev innledningvis er planen å holde den noenlunde original. Har tenkt på 16" Hydra/940TIC-felger, men har jo både 8x16" MIM og 17" Eiker liggende, da broderen skal ha 8,5x18" Rondell på sin. Får se hva det blir, eller bytte litt alt etter som. HansM-740GL: Takker Trond D: Blant hundvåg-folk e d bare "øynå" så gjelde :cool: Radial: Krom-hjulbuelistene skjuler garantert en del rust, selgeren så bare spørrende på meg da jeg sa det var synd "rustsamlere" var satt på bilen... Stemmer nok at det sitter FT med LH2.2, har ennå ikke fått undersøkt hva som skiller kontra ET og nyere FT. Spoileren må nok vike etterhvert, og hva gjelder 90-fronten synes jeg den er grom, både fordi den er sjeldnere, men kanskje mest fordi folk flest synes den er stygg :volvsmile Første oppdatering: Hvite blinkers kom på posten idag (bilde unødvendig da alle vet hvordan de ser ut), blir montert så fort bilen er hentet. Har breie -90 760 lykter på gang, men tror jeg heller går for originale baklykter med hvit blink etter hvert. IPD-krengingsstag fra Lysaker skal også være på vei. Nytt Lesjøfors senkesett har jeg, men mulig jeg prøver å få tak i B&G fjærer da jeg har god erfaring med dem fra gamlebilen. Ellers så har jeg endel småting liggende, men det tar jeg senere. Ok, tenkte at det var øynå når du kommer gjennom renfast. Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Gamle typen FT motorer har ET sine råder, og nye FT sine veivlager holder saker(de som holder lagerene til veiva. Husker ikke hva det heter i farta :)) Chip til LH2.2 kan du bare drømme etter.. Ble jo bare et mellom system mellom motronic og lh2.4.. Ikke noen særlig suksess. Eneste som er bra er jo at man selv kan stille tenninga, men skal man begynne og mase med noe sånt, så setter man jo like gjerne inn dataspurt :) Men det er en kar i Örebro som programerer om hjernen til LH2.2 systemet, altså en slags "chip". Men da må man ned dit og sette bilen der. Vet ikke hvor mye han tar eller hva som kan bli gjort. Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Jeg fikk hvertfal et problem når jeg skulle få tak i nye lagere til motoren min; 1993 B230FT fra 940. Alle spurte etter diameter'n til veiva! Det var skille i 1992-1993 med 45 eller 56mm aksling (veldig usikker på tallene her). Uten at jeg vet noe om det, er det kanskje dette som skiller "sterk" FT fra "Svak" FT? Hadde visstnok den sterke(store) fannt jeg ut... :peace: hehe Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Jeg fikk hvertfal et problem når jeg skulle få tak i nye lagere til motoren min; 1993 B230FT fra 940. Alle spurte etter diameter'n til veiva! Det var skille i 1992-1993 med 45 eller 56mm aksling (veldig usikker på tallene her). Uten at jeg vet noe om det, er det kanskje dette som skiller "sterk" FT fra "Svak" FT? Hadde visstnok den sterke(store) fannt jeg ut... :peace: hehe Ja jo, Er bare "K" blokka av gamle typen ft som har større veivlagere.. Står det ikke "K" på den, så er det fortsatt samme råder og veivlager ting som på ET. Dette står også på Turbobricks. Jeg har fortsatt ikke hørt om noen som har klart og ryke noen av de festene da.. Bytt råder og man er langt på vei :) Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Ja jo, Er bare "K" blokka av gamle typen ft som har større veivlagere.. Står det ikke "K" på den, så er det fortsatt samme råder og veivlager ting som på ET.Dette står også på Turbobricks. Jeg har fortsatt ikke hørt om noen som har klart og ryke noen av de festene da.. Bytt råder og man er langt på vei :) har ikke sett etter på blokka mi, men på den id-lappen på reg reim dekselet har jeg en K, vil det si jeg har svær veiv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 TIverse: YEY!! jeg ha K på blokka mi. hihi. bytta hele bunndelen så :P hehe *ler* Er en ting jeg ikke har funnet ut om "K"-blokka, det er om den har underspyling?? B230ft: Nope, skal står "K" på selve blokka husker ikke helt, enten under ved turboen, eller på motsatt side. -Har motorblokk fra b230f jeg :P hehe hybridmotoren min b230f/b230et/b230ft Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Har du denne "L"'en på lappen forran på motoren, så har den underspyling, men gamle FT skal ikke ha dette orginalt hvertfal. Underspyling kom i 92/93 modeller 940. mvh Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 eg og har k Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Refinement! Skrevet Februar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Blir tydeligvis ingen chip på meg, men gjør ikke så mye, da effekt ikke er særlig høyt prioritert i denne bilen. Går helt kurant uansett. B230ft og jeg var uansett å hentet bilen i dag. Planen var å vaske både inn og utvendig, men kuldegrader og snø satt en stopper for det. Prøver igjen etter jobb i morgen, skal se om jeg får lagt ut noen bilder også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 YEY!! :D jeg har fått vaska min i dag! -var på tide, hakka vaska den siden i høst :( Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Vasker ca. en gang i uka uansett hver. Eikerne får et par ganger i uka Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Refinement! Skrevet Februar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Da har jeg fått gjort litt i dag også. Fikk tatt en grundig vask, fjernet noe gubbeutstyr og montert hvite blinkers foran og på sidene. Vindavviser takluke, før: Etter, mye drit som har samlet seg etter mange år Spoiler, før Etter, satt rimelig godt, men litt varme, limfjerner og en liten porsjon makt fikk den av hel, uten skader på bil eller vinge Hvis noen er intr, kan dette avhentes i Stavanger mot en liten sum (gidder ikke styret med å sende, da får det heller bare ligge i garasjen) Nyvasket, men ikke tørr Lakken ser grei ut på bilde, ny må på etterhvert, men i første omgang blir det bare polering. I morgen er det interiøret sin tur, trenger endel jobb for å bli respektabelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 såg meget bedre ut med engang! som du sa selv(nesten så såg lakken ca strøken ut! detta blir bra yodude Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 gammle ft har samme rammelager som et. Disse motorene ble oppgredert i flere steg,så det finnes flere enn 2 versjoner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Dæven! Bra jobba! Vekk med gubbeutstyret! Helt konge. -Var som om jeg skulle gjort det selv! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg