Gå til innhold

hvor ligger sentrallås-hjernen???? trenger hjelp!!!

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

har demontert en opel pga skulle ha sentrallåsen og el.vindusheis... men jeg finner ikke noen styring til sentrallåsen pga det er jo "flettet inn i det originale el.anlegget... noen som vet hvor jeg kan lete?

den hadde defa alarm.. er det denne boksen jeg skal lete etter? eller sitter den i den store styrehjernen til bilen?

bilen er en opel omega m/2.0 innsprut og aut-kasse. årsmod tror jeg er fra 83-89... hvis det hjelper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Om omegaen har sentral låshjernen sin omtrent i samme område som en vectra a så sitter denne bak kick panelet på passasjer siden (under hjernen til motoren om denne sitter på samme sted som vectra a og), men har ikke vært så mye borti omega så kan ikke si dette sikkert.

Member of Midnightclub

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om omegaen har sentral låshjernen sin omtrent i samme område som en vectra a så sitter denne bak kick panelet på passasjer siden (under hjernen til motoren om denne sitter på samme sted som vectra a og), men har ikke vært så mye borti omega så kan ikke si dette sikkert.

Jeg har en Omega A 92 mod....

Den er av første type Omega..

Der sitter Defa systemet i fotbrønnen på fører siden, over plata som ligger over pedalene...

Grå boks på ca 10*20cm...

Håper det kan være til hjelp

jeg har funnet hjernen til motoren og en sort defa boks *på passasjersiden*

jeg tok begge boksene ettersom motoren var ute og bilen skulle på huggeren;)

så det er defaboksen som styrer sentrallåsen?

oki.. da har jeg nesten det jeg trenger;) *glemte selve kontaktene inn på defaboksen*

men jeg tok bryterne som satt på dørhåndtaket, fjernkontrollen og sirenen:p

er litt spent om jeg vil få dette til å fungere etterosm jeg kuttet ledningene etter kontaktene *har ca 30cm ledning* så jeg må skjøte ALLE ledningene.. :wonder

grunnen til at jeg kuttet leningene var at jeg orket ikke ta hele ledningsnettet og splitte de.. angry for alt var integrert i hverandre... :rockets

Lenke til kommentar
Del på andre sider