Breisladdern Skrevet Mars 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 Fikk tak i ledningsnett og computer i samme auksjon på ebay, fikk også med blinklys hendel med trykkknap for å styre komputer meldingene som kan vises i text feltet på instrumentpanelet. Egentlig skulle det være plug `n play. Men bilen min manglet en kontakt, så jeg måtte trekke opp ledninger til følgende: -Fuel forbruk i DME (svart boks i motorrommet) -Fuel level i instrumentpanelet -Diverse +12v fra sikring 1 og 17. -Ute temp føler (denne måtte jeg kjøpe på Autozentrum, 318kr.) Hvis du ikke har alarmhorn i bilen fra før av så må man "bridge" pin 9 og 17 på komputeren slik at den får strøm. Har du CheckControl instrumentpanelet? (tekstfelt for feilmeldinger, og 2knapper?) I såfall trenger du ikke kode chip til komputeren, har du ikke CheckControl må du kjøpe en kode chip på autozentrum. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Får vel oppdatere denne tråden litt... Først monterte jeg angeleyes: Og så kjøpte jeg en bakpotte på motormessa i helga: Så handlet jeg to poser med div eksosrør.. (trengte bare halvparten) Så dro jeg av bakpotta.. FYFAEN for en lyd uten den, blei helt vakum i kupèn på 2500-3000 rpm. Måtte handle flere deler etter at jeg hadde tatt av bakpotta.. Men å kjøre uten den anbefales ikke, det blir veldig varmt under bilen, og tecthylen min kokte/smeltet rett bak utblåset Den potta jeg kjøpte hadde et innløp, under bilen går det 2 rør. Kappet av rørene til bakpotta og begynte å sveise på en Y split. Så fant jeg ut at jeg hadde sveist dem litt for langt fra hverandre.. Klarte ikke å bøye dette tilbake, så jeg måtte kappe av og sette på en vanlig skjøt. Og sånn ble resultatet: Lyden blei jo også litt sportsligere.. Men egentlig litt skuffa.. fikk ikke den lyden jeg ville. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerworld Skrevet Mai 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 er det in-pro angel eyes? er ikke sikker men jeg tror mine lyser dårligere enn mine... hmmm hva kan isåfall være problemet? Siter volvo Amazon deler øk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mai 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2006 Ja det er inpro, kjøpt fra koed.dk Bildet juger litt kanskje.. Er vanskelig å se at det er lys i dem ute i dagslys.. På kvelden derimot ;) Er litt skuffa over de angeleyesringene.. Det er så lett å se at det er fire dioder som lyser opp hver ring.. litt teit. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemerworld Skrevet Mai 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 ja da er d samme problemet som jeg har med mine da Siter volvo Amazon deler øk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mai 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2006 Blir vel til at jeg kjøper sorte DE lykter, evt bytter inn angeleyesene i sorte DE hos koed (reklamasjon) og kjøper løse ringer på ebay som jeg limer inn.. I morgen begynner "prosjekt polere felgkant" Felgene er lakkert gråe nå.. skal enten lakke senter svart, evt beholde gråfargen, og pusse vaskekanten ned til det er helt blankt. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet Mai 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 Fin bil..!!.. noen bilder av kjørecomputeren å det!?! Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mai 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2006 Tja.. Hva tenker du på? Bilder av selve kjørekomputern? Tok noen bilder når jeg byttet el.nettet i dashboardet.. Litt av det som har blitt gjort i dag. Begynte å pusse den ene felgen... Faan for en dritt jobb.. Sandpapiret tok dårlig når hjulet gikk rundt, endte med å polere/pusse for hånd. Hadde også problemer med plasseringen av ventilen da den hele tiden vslo borti fingra.. VONDT! Uansett her er resultatet: FØR: ETTER: Blei ikke så blankt som jeg hadde håpet på da... men men.. kanskje lakkere senteret svart for å fram forskjellen tydeligere? Har også sveiset litt mer rust i dag, bildene ligger fortsatt på kamera så de kommer i morgen.. Håper på å bli ferdig med all sveisinga i morgen. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Har fått sveist noe rust i helga jeg også... Først tok jeg en god del i kanalen, her glemte jeg å ta bilde av sveisen.. Så fant jeg litt løs techtyl på framskjermen, dro den av og under der var det bare rust. Gadd ikke banke til platen, så jeg formet etter med sparkel.. Blei ok resultat til å være blandt de første gangene jeg sveiser rust. Gikk tom for tråd på apparatet så jeg for legge ut noen bilder når jeg er ferdig.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkalin Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Blei greit dette breisladden:) Du burde formet platen på forskjermen så den fikk samme form som resten da, det er jo nesten bare og klemme den til med hendene og forme den etter kanalen, banke litt med en hammer så har den rette formen:) Hvordan tråd bruker da? Jeg brukte den flussfylte tråden og blei overrasket over hvor grei den var og sveise med, har alltid hørt så mye negativt om den:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Bruker 2mm plate så det er ikke bare å bøye med hendene. Det hullet på skjermen der oppdaget jeg når jeg egentlig hadde tenkt å gi meg for kvelden. Derfor blei det litt fort gjort... Men resultatet etter sparkling blei helt OK. Brukte vanlig 0.8mm tråd. gikk tom og hadde bare 0.6mm liggende.. Det funket dårlig i 0.8 munnstykke.. ;) Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkalin Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Hehe da skjønner jeg at det var litt vanskelig, trodde du brukte0,8- 1 mm jeg:) Men det går greit å bruke 0,8 kontaktrør på 0,6 tråd og da, har gjort det mange ganger før jeg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Blei bare kluss hos meg, tråden fikk ikke skikkelig kontakt og begynte og "hakke" Så kjørte den seg fast i munnstykket, hvilket igjen førte til "kræsj" ved matehjulene.. Da var det bare å klippe av tråden, dra ut det som var i slangepakka og begynne på nytt.. etter 3-4 slike perioder på tilsammen 5cm sveiselarve så ga jeg opp.. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkalin Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Hehe ja da skjønner jeg godt du ga opp, nå må jeg innrømme at det var kjukkere tråd jeg har sveist med da, brukte 1,6 kontakrør og 1,2 tråd, det gikk helt strålende:) Når jeg jobba som sveiser brukte vi alltid den kombinasjonen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Hehe ja da skjønner jeg godt du ga opp, nå må jeg innrømme at det var kjukkere tråd jeg har sveist med da, brukte 1,6 kontakrør og 1,2 tråd, det gikk helt strålende:) Når jeg jobba som sveiser brukte vi alltid den kombinasjonen:) Blir noe annet da ja.. 0.6 tråden bøyer seg og får "knekk" bare du ser stygt på den. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.