Gå til innhold

Espen`s 525 24v

Ranger emnet


Breisladdern

Anbefalte innlegg

Fikk tak i ledningsnett og computer i samme auksjon på ebay, fikk også med blinklys hendel med trykkknap for å styre komputer meldingene som kan vises i text feltet på instrumentpanelet.

 

Egentlig skulle det være plug `n play.

Men bilen min manglet en kontakt, så jeg måtte trekke opp ledninger til følgende:

 

-Fuel forbruk i DME (svart boks i motorrommet)

-Fuel level i instrumentpanelet

-Diverse +12v fra sikring 1 og 17.

-Ute temp føler (denne måtte jeg kjøpe på Autozentrum, 318kr.)

Hvis du ikke har alarmhorn i bilen fra før av så må man "bridge" pin 9 og 17 på komputeren slik at den får strøm.

 

Har du CheckControl instrumentpanelet? (tekstfelt for feilmeldinger, og 2knapper?) I såfall trenger du ikke kode chip til komputeren, har du ikke CheckControl må du kjøpe en kode chip på autozentrum.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får vel oppdatere denne tråden litt...

 

Først monterte jeg angeleyes:

 

angeleyes.jpg

 

Og så kjøpte jeg en bakpotte på motormessa i helga:

 

potte.jpg

 

Så handlet jeg to poser med div eksosrør.. (trengte bare halvparten)

 

Så dro jeg av bakpotta.. FYFAEN for en lyd uten den, blei helt vakum i kupèn på 2500-3000 rpm.

mellompotte.jpg

Måtte handle flere deler etter at jeg hadde tatt av bakpotta.. Men å kjøre uten den anbefales ikke, det blir veldig varmt under bilen, og tecthylen min kokte/smeltet rett bak utblåset

 

Den potta jeg kjøpte hadde et innløp, under bilen går det 2 rør.

Kappet av rørene til bakpotta og begynte å sveise på en Y split.

sveis.jpg

 

slitlarve.jpg

 

ferdigsveiset.jpg

 

Så fant jeg ut at jeg hadde sveist dem litt for langt fra hverandre.. Klarte ikke å bøye dette tilbake, så jeg måtte kappe av og sette på en vanlig skjøt.

 

under1.jpg

 

under2.jpg

 

Og sånn ble resultatet:

 

resultat.jpg

Lyden blei jo også litt sportsligere.. Men egentlig litt skuffa.. fikk ikke den lyden jeg ville.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er inpro, kjøpt fra koed.dk

 

Bildet juger litt kanskje.. Er vanskelig å se at det er lys i dem ute i dagslys.. På kvelden derimot ;)

 

Er litt skuffa over de angeleyesringene.. Det er så lett å se at det er fire dioder som lyser opp hver ring.. litt teit.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel til at jeg kjøper sorte DE lykter, evt bytter inn angeleyesene i sorte DE hos koed (reklamasjon) og kjøper løse ringer på ebay som jeg limer inn..

 

I morgen begynner "prosjekt polere felgkant"

Felgene er lakkert gråe nå.. skal enten lakke senter svart, evt beholde gråfargen, og pusse vaskekanten ned til det er helt blankt.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. Hva tenker du på? Bilder av selve kjørekomputern?

Tok noen bilder når jeg byttet el.nettet i dashboardet..

 

Litt av det som har blitt gjort i dag.

 

Begynte å pusse den ene felgen...

Faan for en dritt jobb.. Sandpapiret tok dårlig når hjulet gikk rundt, endte med å polere/pusse for hånd.

Hadde også problemer med plasseringen av ventilen da den hele tiden vslo borti fingra.. VONDT!

 

Uansett her er resultatet:

 

FØR:

før.jpg

før2.jpg

 

ETTER:

 

etter1.jpg

etter2.jpg

 

Blei ikke så blankt som jeg hadde håpet på da... men men.. kanskje lakkere senteret svart for å fram forskjellen tydeligere?

 

Har også sveiset litt mer rust i dag, bildene ligger fortsatt på kamera så de kommer i morgen.. Håper på å bli ferdig med all sveisinga i morgen.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått sveist noe rust i helga jeg også...

 

Først tok jeg en god del i kanalen, her glemte jeg å ta bilde av sveisen..

 

kanalsparkel.jpg

kanalferdig.jpg

 

Så fant jeg litt løs techtyl på framskjermen, dro den av og under der var det bare rust.

skjermhull.jpg

skjermhull2.jpg

skjermsveiset.jpg

 

Gadd ikke banke til platen, så jeg formet etter med sparkel.. Blei ok resultat til å være blandt de første gangene jeg sveiser rust.

 

Gikk tom for tråd på apparatet så jeg for legge ut noen bilder når jeg er ferdig..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei greit dette breisladden:) Du burde formet platen på forskjermen så den fikk samme form som resten da, det er jo nesten bare og klemme den til med hendene og forme den etter kanalen, banke litt med en hammer så har den rette formen:)

 

Hvordan tråd bruker da? Jeg brukte den flussfylte tråden og blei overrasket over hvor grei den var og sveise med, har alltid hørt så mye negativt om den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker 2mm plate så det er ikke bare å bøye med hendene.

Det hullet på skjermen der oppdaget jeg når jeg egentlig hadde tenkt å gi meg for kvelden. Derfor blei det litt fort gjort... Men resultatet etter sparkling blei helt OK.

 

Brukte vanlig 0.8mm tråd. gikk tom og hadde bare 0.6mm liggende.. Det funket dårlig i 0.8 munnstykke.. ;)

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei bare kluss hos meg, tråden fikk ikke skikkelig kontakt og begynte og "hakke" Så kjørte den seg fast i munnstykket, hvilket igjen førte til "kræsj" ved matehjulene.. Da var det bare å klippe av tråden, dra ut det som var i slangepakka og begynne på nytt.. etter 3-4 slike perioder på tilsammen 5cm sveiselarve så ga jeg opp..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja da skjønner jeg godt du ga opp, nå må jeg innrømme at det var kjukkere tråd jeg har sveist med da, brukte 1,6 kontakrør og 1,2 tråd, det gikk helt strålende:) Når jeg jobba som sveiser brukte vi alltid den kombinasjonen:)

 

Blir noe annet da ja.. 0.6 tråden bøyer seg og får "knekk" bare du ser stygt på den.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår