Gå til innhold

Remote on/off

Ranger emnet

AleX

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har kjøpt meg en forsterker (Pyle PLA885), og på den er det en remote on/off kabel som skal gå fra spilleren til forsterkeren. Dette skjønner jeg ikke noe av.

Kan noen hjelpe meg? Er ikke så god innen bilstereo:(

Hva gjør du hvis purken vinker deg inn?

Vink tilbake og kjør videre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sierra

Hei

Jeg har kjøpt meg en forsterker (Pyle PLA885), og på den er det en remote on/off kabel som skal gå fra spilleren til forsterkeren. Dette skjønner jeg ikke noe av.

Kan noen hjelpe meg? Er ikke så god innen bilstereo:(

Har du bruksanvisning på spilleren så står det der hvem kabel som skal gå til forsterkeren. Den skal styre forsterkeren slik at den ikke er på når spilleren ikke er på.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bak på cd-spilleren di har du en ledning som heter "remote" eller "power antenna".

Denne skal da kobles inn på remote på forsterker....

Denne ledningen ligger på 0v når cd-spilleren er av , men går til 12v når spilleren skrus på, da skrur forsterkeren seg på samtidig.

Dette er da av\på bryteren til forsterkeren.

Det er å anbefale, å få med seg noen som er litt kyndige når du skal innstalere bilstereo, det er litt å tenke på...

Støy, sikringsstørrelse, kabeltykkelse o.l.

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bjirn

Den der lurer jeg litt på... "Power Antenna".. Bruker selv den til forsterkeren, men hva skal jeg bruke på den elektriske antennen min da? :P

jeg er ikke sikker, så ikke saksøk meg om noe går galt =)

men jeg tror det skal gå ann å bruke den på begge deler..

siden det ikke er snak om strøm som skal drive forsterkeren trenger den ikke så mange amper, så jeg tror du kan koble både forsterker og antenne på den..

Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger

Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by bjirn

Den der lurer jeg litt på... "Power Antenna".. Bruker selv den til forsterkeren, men hva skal jeg bruke på den elektriske antennen min da? :P

Koble begge på den kabelen dere... Det er bare et lite styrestrømsrele i forsterker og antenne, så det trekker nesten ikke strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var snakk om når spilleren var avslått da...;)

edit. Glem det, leste litt fort, så jeg trodde han kun quota angående 0v... hvis det er når spilleren er påslått, så er det iallefall 12V!

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider