millhouse Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 La oss si at man har en form til Eks. en baklykt. Hva slags plast stoff bruker man til og få støpt de i? Så man får gjennomsiktigt plast likksom. Hadde redda dagen min hvis jeg hadde fått svar på dette :) Anders Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBandersen Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 hm...litt blank der jeg ass :( men du kan jo finne et firma som har 3d kopi maskin for eks...da kan du få glasser akkurat så tykt du vil og gjenomsiktig...men ekke sikker på hvor billig det blir da Siter - 76 Datsun 100a, Bygges opp - 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter - 91 Opel Kadett E, RIP -94 Mitsubishi Galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Februar 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 hm...litt blank der jeg ass :( men du kan jo finne et firma som har 3d kopi maskin for eks...da kan du få glasser akkurat så tykt du vil og gjenomsiktig...men ekke sikker på hvor billig det blir da At det var?? Jeg lurer på hvordan flytende plast man bruker til støping av glass til billamper. 3d kopimaskiner høres noe diffust ut ;) Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oey Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Vet ikke hvordan den 3d-kopimaskinen funker ;P Men finnes maskiner som "bygger" 3d prototyper i plast fra en digital 3d tegning feks.. Men i lykteglass er det vel en amorf termoplast som brukes. Polystyren kanskje.. Siter 92 VW Golf III GL 1.8 77 VW Golf I GLS 1.6 (Prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
speedfile Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 acryl.. vet ikke hvor gjennomsiktig den er når du har støpt.. .eller hvor lett det er å støpe.. men: http://www.emsdiasum.com/microscopy/products/materials/embedding.aspx?mm=9 "1212 Clear Resin - Thermoplastic 1 kg " Siter 1996 BMW 520i x 1992 VW Passat stv x 1984 Opel Senator 3.0E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fi_asko Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 En 3d kopimaskin er som navnet tilsier; en maskin som kipierer det den leser i 3d. Så du mater maskina med den gamle lykta, samt det stoffet du skal ha den i, så freser denne maskina ut det du skal ja. Der kan du kopiere alt fra skiftnøkler til dirty leketøy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=102604 Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Februar 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=102604 Ja,dette hjalp meg jo veldig? Planen var jo og få lagd detta selv,lite trolig at et firma vil selge meg noe av plasten de bruker. men men. Acrylplast hørtes jo ut som en ide kanskje. Anders Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Polycarbonat bruker mange bilfabrikker ihvertfall. Forsker litt på dette selv, og foreløpig ser det ut til at å varme opp en plate av dette materialet eller acryl el og presse det i en form er en måte å gjøre det på. Ta å google litt på f.eks acryl og se på norske bedrifter som støper på bestilling. De kan sikkert hjelpe deg hvis du spør hvordan man kan gjøre det selv også. Hva lager du form av? Gips eller epoksy eller hva? Hvor man skal få tak i plast til detta veit jeg heller ikke noe om.. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xantera Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Hvis dere kontakter Minoko, som det står om lengre opp i tråden får dere hjelp. De trenger ikke hjelpe dere med å lage lyktene, men de er veldig hjelpsomme med råd og, så bare ring så regner jeg med at dere får høre hvor de kjøper, å åssen de gjør det! Mvh Anders Siter Fotograf / journalist Anders Vinje Frilans Tlf: 97426153 Mail: post@avfoto.no Web: http://www.avfoto.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 1302 Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Skulle jeg ha gjort det ville jeg nok laget en form og smeltet plexiglass oppi.. Burde nok funke det selv om jeg aldri har prøvd det.. 3D modelleringsmaskiner er det nok ikke så mange som har.. Veit det finnes en på NTNU i trondheim.. Spørs bare om hvem som helst kan ta seg en tur innom å leke med den. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Ja,dette hjalp meg jo veldig? Planen var jo og få lagd detta selv,lite trolig at et firma vil selge meg noe av plasten de bruker. men men. Acrylplast hørtes jo ut som en ide kanskje. Anders Hør her din potet. Skal du finne opp hjulet på ny. Snakk med dem som kan. Dem vet best, og dem vil lede deg i riktig retning. Jeg sa ingenting, om at dem skulle lage dem for deg. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
millhouse Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Potet faktisk... Ja,du skal ha for oppfinnsomhet... :sleeping Ingen som snakker om og finne opp noe som helst på nytt,men det er da veldig rart at INGEN vet hva som faktisk brukes for lage disse glassene. Jeg har tatt kontakt med Minoko via mail,så vi får se hva som skjer der. P.S Til en annen gang,så tar det deg 2 sekunder extra og skrive noe istedet for bare og linke til noe annet. Siter GTti 244Rat 1975 FUNKSJON FØR FORM Daihatsu Modifiers Scandinavia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 haha off Du har allerede fått svar, på hva dem bruker i bil markede. Hvorfor skal jeg da si det samme? Jeg har bare ledet deg i riktig rettning. Prøvde å hjelpe. Men men. Livet er ikke lett, eller hva. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Vil du gi en liten guide til oss andre når du får svar fra Minoko?:) (De blir kanskje lei hvis alle renner ned dørene med de samme spørsmålene.) Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg