Gå til innhold

verdens beste forsterker

Ranger emnet

Gt-4-Ever

Anbefalte innlegg

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det var da voldsomt til reaksjoner her da, det kan jo hende at spørsmålet var litt uhøytidlig og da kan vi vel svare derdetter.

Det er svært liten forskjell i lyden på forsterkere som er nogenlunde fornuftig konstruert.

Låter 2 forsterkere fra forskjellige produsenter forskjellig kan man mest sansynlig lese det ut av de tekniske dataene.

Her er min egen rangering av prioriteringer når jeg skal ha forsterker:

1. "denne vil jeg ha"-følelsen.

2. Tekniske data.

3. Tekniske features (justeringsmuligheter, terminalkvalitet etc.)

4. Pris.

5. Lyd.

Så "verdens beste forsterker", for meg, er den jeg har lyst på - som gir meg godfølelsen! :)

Mvh

Dag Johansen

"Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Audison ampen er sinnsykt rå, bare synd den er så hinsides støgg, ser jo ut som et sirkus har kjørt gjennom den og noe av den amerikanske julepynten dems datt av på veien:)

haha den audisoonen ser ut nesten som pc'n min(som jeg bygget utseende litt for morro skyld)

så pål, disser du pc'n min!? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha den audisoonen ser ut nesten som pc'n min(som jeg bygget utseende litt for morro skyld)

så pål, disser du pc'n min!? :D

hehe, der er du inne på no, den ligner en skikkelig case-modda PC:D

Ganske tragisk at de lager en så sinnsykt grom forsterker med et sånt utseende. Lurer på hva han designeren gikk på, ikke noe han fikk på blå resept hverfall:D

No offense til dere Audison fantaster;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg ikke husker feil så hadde også PPI en amp som kostet rundt 100k dollars, såkalt F1 eller noe sånt? må være seint i 90 tallet... tror var en reportasje eller bilder av den i Lyd i Bil? Ellers er jeg mest enig med Dag jeg... utsenden på ampen har ingenting -neste- påvirkning på lyden.... viktigere med fornuftige og solide konstruksjoner som kan forbedrer lyden.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg ikke husker feil så hadde også PPI en amp som kostet rundt 100k dollars, såkalt F1 eller noe sånt? må være seint i 90 tallet... tror var en reportasje eller bilder av den i Lyd i Bil? Ellers er jeg mest enig med Dag jeg... utsenden på ampen har ingenting -neste- påvirkning på lyden.... viktigere med fornuftige og solide konstruksjoner som kan forbedrer lyden.

Stemmer det. Men mener den kostet 100k NOK, ikke helt sikker. Har bladet et sted...

Mener å huske at de skrev noe sånt som at det var en mono-forsterker, noe som gjorde at du måtte ha to for å få stereo...

Var vel 1000 W RMS den skulle gi, men det var jo ekstremt på den tiden :)

Mvh

Stian

Mvh Stian

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider