Gå til innhold

16v t. beste oppsett??

Ranger emnet


powercar

Anbefalte innlegg

Drømme oppsettet må jo være noe sånnt som det Dan Henning sier, 16v ABF blokk og topp, med smidde stempel og råder, ARP bolter og forsterka lager rundt om. Custom insug og fuelrail, custom grenrør, t3/t4 turbin, datasprut, store dyser, skillelig wastegate og downpipe, ordentlig eksos, vassere kammer, justerbart kamdrev, custom intercooler +++ Men dette oppsettet der blir vanskelig, hvis ikke umulig å få til for under 50'000, med mindre du er en skikkelig harding til å lage ting selv, som grenrør, insug, fuelrail osv...

 

Ellers har du et litt billigere oppsett som må være: 1,8gti 16v KR blokk og topp, med s2 stempler og råder, modifisert s2 eksosmanifoil, kkk k24 eventuelt k26 turbin, modifisert rs2 insug, med vag 1,8T fuelrail, 440ccm dyser, SNS turbo chip, digifant sprut i fra g60, origanle bolter og lager, intercooler ++

 

Om du har litt kontakter og slikt klarer du dette for under 25'000:)

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt oppsett i mine øyne er:

- 9A blokk med JE stempler, ARP rådebolter

- 9A topp ARP/Racware bolter

- Equal-length/Snake-manifold med T3/4

- Digifant med et av mine custom mappede chip ;)

- 440cc dyser

- USRT kort manifold med 1,8T fuelrail

 

Skulle vel lett kunne gi 340 hk på svinghjulet og passe bra spool-up

 

On the cheap:

 

- 9A blokk med dobble pakninger/tykkere pakning

- moddet S2/4/6 manifold

- fuelrail for org fpr

- 440 dyser

- Digifant med "samme" chip som over

Se munkoramas tråd

 

On the EVEN cheaper:

 

- Org 9A med dobble pakninger

- adapter plate for 1,8T eksosmanifold og K03 eller K04

- org innsug med fuel rail for G60 dyser (ev adapter plate for 1,8T innsug)

- Digifant, med flaks kan du bruke org G60 dyser

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt oppsett i mine øyne er:

- 9A blokk med JE stempler, ARP rådebolter

- 9A topp ARP/Racware bolter

- Equal-length/Snake-manifold med T3/4

- Digifant med et av mine custom mappede chip ;)

- 440cc dyser

- USRT kort manifold med 1,8T fuelrail

 

Skulle vel lett kunne gi 340 hk på svinghjulet og passe bra spool-up

 

dette hørtes ikke så værst ut nei :)

 

har litt lyst å sette i 1.8t fra golf4, men er ikke helt sikker på hvordan dette er med godkjenning og sånt?

 

noen som vet noe angående det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette hørtes ikke så værst ut nei :)

 

har litt lyst å sette i 1.8t fra golf4, men er ikke helt sikker på hvordan dette er med godkjenning og sånt?

 

noen som vet noe angående det?

Siden den motoren er på 150 hk kan du nok fint godkjenne den på G60 understell og bremser.

Corrado G60 - Bruksbil

Golf Rallye - Bruksbil

Bobla 1300 - Søndagsbil

Golf 2 16vT - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste oppsettet er vanskelig å si..Spørs hvor mye penger du har det.. :)

Så klart er jo det beste 2liter med smidde stempler og råder. Skikkelig custom innsug, custom turbomanifold, T3/T4, datasprut etc.. :) Pengene som avgjør.

Drømmeoppsettet bør vel heller inneholde en GT3071R enn en T3/4

Er jo like greit å bruke S stempler dersom man ikke skal ta den helt ut

bruker det på min sammen med S2 innsug og custom eksosmanifold (TCR på forumet lager slike)

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeoppsettet bør vel heller inneholde en GT3071R enn en T3/4

Er jo like greit å bruke S stempler dersom man ikke skal ta den helt ut

bruker det på min sammen med S2 innsug og custom eksosmanifold (TCR på forumet lager slike)

 

Hva er forskjellen på din to turboene ? Greit å vite til en evt. oppgradering i senere tid.. :)

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår