Gå til innhold

tips til langtidsprosjekt (bilvalg)

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

hei.

saken er den at jeg ska lfinne meg et prosjekt jeg skal begynne på. og ettersom jeg har vokst opp med amcar så er jo bilvalget klart...nesten.

jeg skal ha en original bil som trenger omsorg/lettere resturering.

prisen på bilen bør ikke være over 10000, kan strekke meg til 15000 om en stund.

dette skal absolut ikke bli noen utstillingsbil, men heller en fest/hyggebil.

stilen jeg har tenkt på er old school, små felger og senk.

motorvalget er vanskelig, hadde tenkt meg en motor som ikke super skjorta, men den må kunne børnes med (stefaren min ville bruke 454 motoren vi har liggende, men det blir uaktulet fra min side, hadde vært arti, men...)

så alle biltips mottas med stor takk!

mvh stian

VW GOLF 1.8 gl 1989

(x)volvo 244dl 1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merke er ikke så viktig, bare det er grei tilgang på deler.

hadde mest tenkt på en 4-door elr coupe i cutlass supreme stil fra 80-tallet.

ikke noe van elr så stort.

blir jo som sagt et "low rider" prosjekt.

alle bruker jo van til festbil så d hadde vært arti med en coupe eller 4-door.

wagon kunne også vært arti.

VW GOLF 1.8 gl 1989

(x)volvo 244dl 1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du er ute etter et merke som det er lett og få tak i deler til så bør du gå innom linjene til GM, der er det ikke noe problem og fnne deler i det heletatt.. Og vist du skal ha for eks Chevrolet så er jo Caprice Estate en ypperlig festebil. Svært flak:D Og det er sikkert no potensiale i og få lowrider ut av den også;)

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist du skal senke den så har du vell egentlig en rekke muligheter.. Enten kan du ta den ordentlige måten ogkjøpe senkespindler og senkefjører, enten så kan du ta den lette måten via og bruke vinkelsliper og kappe ta noen spiraler.. Ellers så kan du ta særpemetoden og bare hive inn noen bettong sekker..;)

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caprice er ikke så dumt nei! bare å finne en til riktig pris. hvordan er fremgangsmåten på senking på disse da?

ska ljo uforskammet mye stereo i bilen og da å det er det jo masser av plass til

Jeg så en gang for flere årsiden en rundt 80 model caprice stv. som var taksenket noe og så senket hele biden bilen var utrolig tøff klarer aldri å glemme den bilen, Den var laaaaaang, den var breeeeed og laaav. :rolleyes:

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider