Gå til innhold

forskjell på lh 2.2 og lh2.4

Ranger emnet


v740b230f

Anbefalte innlegg

hei.

 

Nå har jeg drevet å søkt og leita, men jeg finner ingen tråder hva som er den konkrete forskjellen mellom LH2.2 og LH2.4. Drømmer litt om en 96/97 mod B230FT, men da må jeg liksom ha LH2.4 eller datasput (som igjen er litt uaktuelt enda..)

 

 

Er det noen som kommer med et svar som kan hjelpe litt, hadde det vært supert!! hehe:)

Driver å planlegger et turbo prosjekt, men 740 min har lh2.2 å da vet jeg liksom ikke helt hva som må gjøres..

Jeg har prøvd å ringe til Åsane Bilopphugging, men de er alltid opptatt osv osv så hos de er det lite håp liksom:P

 

Hjelp!

 

Hilsen Roger:D

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lh 2,2 og 2,4 er nok 2 ganske så helt forskjellige system ja,er ikke mye som er felles for disse...2,4 har svinhjulsføler(60-2) imens 2,2 har triggersignal ifra fordelern(usikker på hvilken puls denne gir) de har også forskjellige hjerner,luftmassemåler osv....skal du bygge om ifra 2,2 til 2,4 anbefaler jeg å skaffe et komplett sprut med ledninsnett.

 

ang lh 2,4 er det "samme" system i både 240,740,940 osv imens lh 2,2 i 240 er at annet system enn i 740...240 har et helt annet tennigssystem enn en 740 med lh2,2....så en kan altså ikke "plug and play" bygge om en 240 med lh 2,2 uten turbo til å bruke bokser osv ifra en 740turbo lh2,2...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nedslående nyheter å høre dette, da jeg nettopp har kjøpt med 740tic med lh2.2...

 

Sitter det ikke B230ET motor i nybilen din da refinement? altså motronic og ikke LH2.2...

 

EDIT:

 

Leste litt mer nøye i tråden din, og så at det stod noe om B230FT, første generasjon, LH2.2...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva må gjøres da for å sette en 93-98 FT ien 740 med b23et altså motronic? er det bare å bytte hjærner og lmm? eller kansje man kan bare slenge i blokka og bruke b230et innsprutet og turbo?

 

skal du bytte sprut er det laaangt ifra å bare bytte hjerner og lmm.

 

såklart kan du bare bytte blokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nedslående nyheter å høre dette, da jeg nettopp har kjøpt med 740tic med lh2.2...

 

 

Har du aircondition?

 

Min er en 740 GL 89 med b230FS motor. men den har LH 2.4 pga aircondition!

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du aircondition?

 

Min er en 740 GL 89 med b230FS motor. men den har LH 2.4 pga aircondition!

Har ikke ac i min nye, nei. At din har lh2.4 pga ac får jeg ikke til å stemme, da ac ikke har noe med motorstyringa å gjøre. Min gamle 90 740 GL hadde ac og B200E (flyttegods fra Dubai), nå med B230FK og eneste som er gjort er å flytte over "ac-pumpa"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår