Gå til innhold

forskjell på lh 2.2 og lh2.4

Ranger emnet


v740b230f

Anbefalte innlegg

Hvis bilen din er en 89 modell ifølge chassi nummeret, så har du LH 2,4.

Er bare å se etter på LMM om det sitter en stor justeringsskrue ved siden av kontakten

 

har han FT-motor, så har den da fremdeles LH 2.2? FT med LH 2.4 kom jo ikke før i 940 i 1991 mener jeg å huske.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

LH 2.4 kom i modellåret 1989 pga. utslippskrav og diagnosesystem. Diagnose ble et krav, så da kom OBD1 systemet. LH 2.2 kan du justere CO, mens det ble umulig på 2.4.

 

det er da diagnose på LH 2.2 ogs?, men (gjør det selv?)diodeblink-boksen kom ikke før 2.4... så du må inn med et apparat av noe slag?

 

Lh 2.2 har faktisk lambda :) Vitsen med å justere Co da? Lambdaen som skal bestemme dette, er det ikke?

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er da diagnose på LH 2.2 ogs?, men (gjør det selv?)diodeblink-boksen kom ikke før 2.4... så du må inn med et apparat av noe slag?

 

Lh 2.2 har faktisk lambda :) Vitsen med å justere Co da? Lambdaen som skal bestemme dette, er det ikke?

 

 

lh2,2 har ikke diagnose.

 

FAkTISk kom lh 2,4 uten lambda og med manuell justerbar co også..i saudiarabia eller hva det nå heter..det samme gjelder volvo 960.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg har lh 2.2 på min motor og bygger turbo på den... når turbo trykket slår inn skal jo tennings punktet justeres ned... får man 240 med turbo og lh2.2?

eller må jeg bare justere tenningen så lav at det er så vidt den går og når trykket kommer er den cirka rinktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en 89 mod 740 med B230FS, jeg har LH2.4

det er som maxis sier at forskjellen mellom 2.2 og 2.4 er meget stor..

 

men det finnes da en del led.nett i sverige. flytt over motor styring og de vitale delene der.

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lh2,2 har ikke diagnose.

 

FAkTISk kom lh 2,4 uten lambda og med manuell justerbar co også..i saudiarabia eller hva det nå heter..det samme gjelder volvo 960.

Alle motorene som het G istedet for F (B204GT, B6304G) hadde manuellt justerbar Co, ingen katalysator og lambdasonde som tålte blybensin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte i farta at dette var 700 forumet.Er det 740 det er snakk om funker det greit..Selve innsprøytningshjernen passer kanskje,men du har ingen kontakt å sette tenningshjernen ifra 740 turbon på.

 

240 med lh2,2 har et helt annet tennings system.

Ja, 240 har Chrysler tenningssystem sammen med LH 2.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår