Gå til innhold

forskjell på lh 2.2 og lh2.4

Ranger emnet

v740b230f

Anbefalte innlegg

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

når jeg kommer dimmer, skal jeg ha ny motor og jeg må da koble om fra lh2,2 til lh 2.4. hva og hvordan?

er det bare å finne alle ledningene fra der man stapper innn nøkkelen og til bensinreleet og for så å bruke hjernene til lh2.4?

kom gjerne med et langt svar:D

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

-vw polo:S

-200sx S13, E85 edition 320 RWD;)

X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg kommer dimmer, skal jeg ha ny motor og jeg må da koble om fra lh2,2 til lh 2.4. hva og hvordan?

er det bare å finne alle ledningene fra der man stapper innn nøkkelen og til bensinreleet og for så å bruke hjernene til lh2.4?

kom gjerne med et langt svar:D

lang svar:bytt hele ledningsnettet til motorn. :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lang svar:bytt hele ledningsnettet til motorn. :thumb

ja den klarte jeg å finne ut selv:P

men hva vil skje med lys, vifte og alt annet elektrisk når jeg drar ut de to boksene og bytter de med to andre? ser litt mørkt på tanken å måtte legge opp et helt nytt elektrisk system i hele bilen og greier... jeg har ganske peiling på el.nikk o.l da jeg jobber med det til vanlig men når jeg har dratt av deksel rundt om får jeg litt makk når jeg ser de lange, feite ledningsklumpene over alt:P

_RogR_

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den klarte jeg å finne ut selv:P

men hva vil skje med lys, vifte og alt annet elektrisk når jeg drar ut de to boksene og bytter de med to andre? ser litt mørkt på tanken å måtte legge opp et helt nytt elektrisk system i hele bilen og greier... jeg har ganske peiling på el.nikk o.l da jeg jobber med det til vanlig men når jeg har dratt av deksel rundt om får jeg litt makk når jeg ser de lange, feite ledningsklumpene over alt:P

_RogR_

så nå skal du plutselig bare bytte bokser? alacocaina

Har du lh2,2 så er uten tvil det enkleste å beholde lh2,2 systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få tak i en skal kan dette

hehe ja. eg kunne jo og bare kjøpt meg ein bil med den ønskede motoren, men d e ikkje det som e poenget her.

pointet er at jeg vil lære det selv og se hvordan det funker liksom:P

got that:D

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ledningsnettet mener jeg all el som omhandler mortorn ja.i en 760 jeg hadde bygde jeg om til lh2,4.(ifra lh2,2) klippte bort skiten og la opp ledningsnett ifra 240.

stilig!

så då kan eg i prinsippet bare koble vekk de to boksene som allerede står der og lys m.m vil fortsatt virke?

Jeg ser liksom ikke helt frem til å kutte vekk ledninger som jeg ikke ver hvor går til... tenker da på de som går under dashen og andre plasser... någe eg bør passe ¨på?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

okay, litt forvirra her jeg nå... sist jeg sjekka så fant jeg bare en boks( tenningsboks?) og den sto på på pasasjersiden forran under ved bena. hvor er den andre som alle snakker om.. jeg har lest og lært masse nå, men jeg kan ikke forstå hvorfor mange snakker om tenningsboks og bensinstyringsboks.. er det chippene inni som menes eller ligger det en sjult boks som jeg ikke finner... kan virke som om jeg er ganske n00b innen det, men jeg har egentlig ganske roen :hammer

send meg gjerne et langt svar tilbake

RogR_

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den boksen du tydelig vis har funnet på passasjer-siden der, det er Bensinhjernen. Den styrer i hovedsak Dysene i motoren din, og henter informasjon via LMM og Lambda for å gjøre Luft&Bensin blandingen riktig.

Tenningshjernen finner du på førersiden i bilen... det vil si, ca rett opp for Bremsepedalen. Boksen er Køl-svart, i plastikk og vanskelig å se, men skal stå noen bosch-nummere på den....den har ca samme størrelsen som Bensin-hjernen du fannt. Denne stiller tenninga i motoren din etter turtall og belastning, og på LH 2.4 så har denne også ansvaret for tenningsbank-sensoren. LH2.2 vet jeg ikke om har bankesensor... kan generelt ikke så mye om LH2.2..

Uansett;

Disse to boksene (Kall dem gjerne kjempesimple PC'er egentlig) samarbeider med å få motoren din til å gå rundt.. enkelt og greit, og hver og en boks inneholder en hel haug med Chip'er,motstander,transistorer og kondensatorer.

Volvo har hvertfal alltid hatt minst 2 hjerner på de elektroniske innspruts-anleggene sine. På feks V70 og slikt er det 3-4 har jeg hørt.. Bensin, Tenning, Automat og egen boks for elektronikk innvendig i bilen etz... :) Så inni alt kaoset, kan du tenke på VW Patheon... som har over 60 datamaskiner(bokser) ;)

Håper dette er litt oppklarende, i det lille kaoset... så får de som mener jeg har skrevet noe feil, bare si ifra:)

mvh

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider