Gå til innhold

Bytte av pollenfilter?

Ranger emnet

xGrape

Anbefalte innlegg

IMAGE_059_new.jpg

Er det her pollenfilteret skal sitte? Jammen var det fullt med løv og dritt nedi her før jeg fikk rensa opp litt. Men når jeg kikker nedi gitteret ser det bare ut som det sitter en vifte der. Men er jeg på rett spor?

Hvordan fikk du av dekslet som sitter over pollenfilteret der?.

Hva slags verktøy brukte du?

---------------------------------------------------

1994 VW Golf 3 2,0 GL stasjonsvogn

(x) 1988 VW Golf 2

(x) 1984 VW Passat

(x) 1986 VW Golf 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte mest bare to kjekke verktøy kalt "fingre". Øverst på lista sitter d en 5-6 plastklips som ser ut som store plast-skruer med stjerne i midten. Men det er bare tull, for de kan du dra rett ut med fingrene, evnt hjelpe til med en kniv eller flatt skrujern under. Det var vel så og si det. Så er det bare å riggle det ut. Litt verre på førersida, for der må du ta bort vindusviskerne for å få dekslet av (det gadd ikke jeg).

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

er vel egentli meninga å skru ut "plastklipsene" men vanskeli å få skrujern til å passe, men koster 3 kr per klips hos vw-forhandler, ambefaler dette, prøvde selv å bruke opp gamle klips, men synst ikkje d satt bra å kjøpte nye, satt nye bedre, litt greit at ikke alt vannet fra ruta renner inn i bilen:p grei invistering spør du meg:) ps: klipsene skal trykkest inn og skruest ut

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Når tråden lever likavel, tror dere det hadde gått å feste på et annet stoffstykke av en sort over det gitteret? Lage sitt eget filter på en måte :D Må jo ikke være så tett at den ikke kan trekke luft gjennom det da, og da blir det kanskje så åpent at det ikke er noe vits likavel?

Eller kanskje man kan flytte dette over fra en nyere Golf 3? Høre med skrapmannen kanskje?:D

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider