Gå til innhold

Det Gode Selskap med V8 Chevy!

Ranger emnet


smallboy

Anbefalte innlegg

Da er det avgjort. Etter at Ekkoj klarte å lure meg til å kjøpe "Det Gode Selskap", som livets glade gutter på sørsiden har døpt bilen, til min samboer Lindapus, har det blitt fantasert litt om hvordan dette bygget skulle bli.

 

Hva skulle vi(Lindapus og jeg) gjøre for å ikke gjøre noe som andre har gjort??

 

Ogsiden linda alltid har vært klam etter US biler og stort motorvolum: :rockets

 

Idag har jeg investert i en 318cui Chevy. 5,0 liter!! Dette må vel holde??

 

Det blir jo selvklart bakhjulstrekk.. Midt/bakmontert motor hadde jo vært det beste . Men tror rettog slett at det ikke blir plass.. Gir kassene til disse motorene er som kjent ikke veldig små.. Noen Forslag??

 

Men med en hel del mods (and a great deal of madness) så er alt mulig..

Det blir nok relativ original motor, tror dette holder, men jeg er jo veldig glad i :naaaws , så det blirvel et mindre anlegg med lattergass i tillegg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trenger vel ikke melde meg frivillig engang jeg.. Jeg blir vel fort rekvirert uansett..

 

Men du vet Smallboy, å gjøre dette offentlig forplikter litt... Nå MÅ du gjennomføre dette...

 

(Helst litt brennkvikt... husbygginga får heller vente)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg stilller på dugnad :D jeg veit at dette bare måå bli fullført

 

Det er godt dugnadsånden lever..

 

He he.. Dette blir bra! DGS med v8! Dropp husbygging og bo på verkstedet..

 

Husbygginga blir nok ikke droppet fordet.. Det er greit å ha samboer som er med på moroa.. Vi skal prøve å holde kostnadsnivået på et minimum.... :sleeping

Garasjen blir bare litt større..

 

Trenger vel ikke melde meg frivillig engang jeg.. Jeg blir vel fort rekvirert uansett..

 

Men du vet Smallboy, å gjøre dette offentlig forplikter litt... Nå MÅ du gjennomføre dette...

 

(Helst litt brennkvikt... husbygginga får heller vente)

 

Det er jo en grunn til at jeg offentliggjør det.. jeg forplikter jo meg selv litt og

. Må jo fullføre.. Det jeg nå trenger er en bakstilling.. Noen småfugler sier BMW sine, andre nevner Volvo 360 med girkassen bak.. Med volvo kassen bak kan det jo hende det hadde blitt plass til bakmontert motor og.... dragcar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bøllete! Tror denne vil "lea" seg godt, drag på Gardermoen neste år??

 

 

Idag har jeg investert i en 318cui Chevy. 5,0 liter!! Dette må vel holde??

 

 

Bare en liten kommentar, 318 Chevy motor (??) på 5 liter, 318 er vel en Mopar motor hvis jeg ikke tar helt feil. 5 liter Chevy er vel den motoren som heter 305. Men uansett, gromt blir det! Keep us posted! ;)

People who think they know everything greatly annoy those of us who do!!!

 

When one is working on a car in one's own driveway, one must have a beer.

(I think it's in the "Mechanics Code of Ethics and Conduct" manual"...)

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bøllete! Tror denne vil "lea" seg godt, drag på Gardermoen neste år??

 

 

 

Bare en liten kommentar, 318 Chevy motor (??) på 5 liter, 318 er vel en Mopar motor hvis jeg ikke tar helt feil. 5 liter Chevy er vel den motoren som heter 305. Men uansett, gromt blir det! Keep us posted! ;)

 

hmm du har sikkert rett... 318 er vel dodge hvis ikke jeg tar feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke en dritt jeg..

Fikk med meg at du har kjøpt en V8 motor.

Er det så at du skal slenge den i en Golf1 eller?

 

He he.. Du har helt rett.. jeg skal gjøre det litt mere forståelig for de som ikke er innvidd i hva "Det Gode Selskap" er, og hva det skal bli..

 

DGS er en -81 mod Golf GTi som guttene på "det aller værste" skaffet seg for å lage en racer sammen.. Det gikk anngivelig ikke som planlagt og bilen ble stående å snø ned..

 

2129116_31_full.jpg

 

DGS ble senere kjøpt av Ekkoj som trengte div deler og motor til sitt Einser prosjekt. Han hadde jo ikke noe bruk for karrossen og siden jeg lenge har hatt lyst til å lage et prosjekt av en einser jeg og, kjøpte jeg det..

 

 

DGS skal bli til hva da?? tenkte vi.. hmm V8 tja Hvorfor ikke.. Idag kom denne......

2129116_32_full.jpg

2129116_33_full.jpg

2129116_34_full.jpg

 

Dette kan jo bli bra... Hvis jeg finner en girkasse som passer på dette skal vi forsøke å få til bakmontert motor.. Noen forslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår