Gå til innhold

Separat wastegate og orginal manifoil..?

Ranger emnet

Volvo240TurboInercooler

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men hva gjør jeg med den orginale da? Må jeg fjerne hele wastegaten og skru eksosen rett på selve turboen da?

Har orginal T03 fra B23ET..

Hvorfor må du ha seperat wastegate da?

Du skrur av bakdelen på eksoshuset og setter dit en flens som "plugger" det orginale hullet til wastegaten.eksos ut sveiser du i samme flensen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det er kult med separat wastegate, og så får jeg annen wastegate lyd når jeg går av gassen. Så slipper jeg og å ha desse pysventilene som bare lager nykking og napping ved pådrag..

Er det mye arbeid og lage den flensen? Det tetter jo konisk med JT eksosen der...

konisk ja,men du fjerner jo hele greia inklusive "konen" til eksosen.

slik var det som fulgte med min turbonetichs snurre ivertfall og slik er det jeg sjal bruke det..

Du får ta den enkle varianten å bare punkte fast spjeldet i stengt posisjon da :naaaws

Lenke til kommentar
Del på andre sider

errr....

en wastegate lager ikke lyd når du går av gassen, men når den åpner for å slippe forbi eksos og holde ladetrykket nede når du drar på. (om den går i friluft)

en pysventil bruker man til å slippe ut litt av luften som skal presse ut stangen på WG-klokka, og dermed få høyere ladetrykk

og hvorfor i ALLE dager kaster du vekk tid og penger på å få separat wastegate når du skal ha orig 740manifold og en liten T03 ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

errr....

en wastegate lager ikke lyd når du går av gassen, men når den åpner for å slippe forbi eksos og holde ladetrykket nede når du drar på. (om den går i friluft)

en pysventil bruker man til å slippe ut litt av luften som skal presse ut stangen på WG-klokka, og dermed få høyere ladetrykk

og hvorfor i ALLE dager kaster du vekk tid og penger på å få separat wastegate når du skal ha orig 740manifold og en liten T03 ?!

NO SHIT! Vet nå vell hva en pysventil gjør!

OG visst faen lager wastegaten lyd!!!! Er det ingen som har hørt det eller??

Viss du har åpent filter og ikke dumpventil så får du wastegate klappinga når du går av gassen. Da slipper wastegaten forbi den eksosen som ikke skal inn i turboen, da lager det en slags klappe lyd med spjeldet.

OG jeg vil ha en wastegate som går an og justere uten og ligge under bilen og konte med og få en 10 nøkkel opp under turboen for å justere den jævla stanga opp 0.2 bar.. Audi wastegaten justerer du på toppen med umbrako elle noe sånt. Så lager den litt mere lyd enn den lille tulle wastegaten jeg har nå.

JA, jeg skal ha orginal 760 TIC manifoil og T03 foreløpig. Hadde jeg hatt penger til grenrør, turbo og wastegate så hadde jeg kjøpt det! Nå får jeg denne wastegaten for 900 spenn da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NO SHIT! Vet nå vell hva en pysventil gjør!

OG visst faen lager wastegaten lyd!!!! Er det ingen som har hørt det eller??

Viss du har åpent filter og ikke dumpventil så får du wastegate klappinga når du går av gassen. Da slipper wastegaten forbi den eksosen som ikke skal inn i turboen, da lager det en slags klappe lyd med spjeldet.

OG jeg vil ha en wastegate som går an og justere uten og ligge under bilen og konte med og få en 10 nøkkel opp under turboen for å justere den jævla stanga opp 0.2 bar.. Audi wastegaten justerer du på toppen med umbrako elle noe sånt. Så lager den litt mere lyd enn den lille tulle wastegaten jeg har nå.

JA, jeg skal ha orginal 760 TIC manifoil og T03 foreløpig. Hadde jeg hatt penger til grenrør, turbo og wastegate så hadde jeg kjøpt det! Nå får jeg denne wastegaten for 900 spenn da...

Wastgate blør av eksos ved fult trykk lager lyd kun da (hvis den går ut i fri luft).

Dumpventil dumper trykk når du går av gass. lager

pssss lyd kansje,he he

Hvis du kjører uten dump så får du en annen lyd, det

er når luften går ut suge siden på turboen..

så kalt turbo-stalling.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den klappelyden kommer fra klaffen i luftmengdemåleren når man kjører uten dump.

Jeg gjør akkurat det samme på 23etn min,og det er "reverserende" luft som gjør at denne "klapper"..

får akkurat samme "klappelyd" på min B230FT uten dump også, og det er jo med Luftmassemåler, altså uten spjeld...

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider