Volvo240TurboInercooler Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Funker det med og sveise en separat wastegate på den orginale eksos manifoilen? Har ikke råd til grenrør nå, og har heller ikke guts nok til og sveise den på eksoshuset slik som de har gjort på "turboconteineren" i bilsport. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 funker fint det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Februar 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Men hva gjør jeg med den orginale da? Må jeg fjerne hele wastegaten og skru eksosen rett på selve turboen da? Har orginal T03 fra B23ET.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Men hva gjør jeg med den orginale da? Må jeg fjerne hele wastegaten og skru eksosen rett på selve turboen da? Har orginal T03 fra B23ET.. Hvorfor må du ha seperat wastegate da? Du skrur av bakdelen på eksoshuset og setter dit en flens som "plugger" det orginale hullet til wastegaten.eksos ut sveiser du i samme flensen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Februar 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 For det er kult med separat wastegate, og så får jeg annen wastegate lyd når jeg går av gassen. Så slipper jeg og å ha desse pysventilene som bare lager nykking og napping ved pådrag.. Er det mye arbeid og lage den flensen? Det tetter jo konisk med JT eksosen der... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 For det er kult med separat wastegate, og så får jeg annen wastegate lyd når jeg går av gassen. Så slipper jeg og å ha desse pysventilene som bare lager nykking og napping ved pådrag.. Er det mye arbeid og lage den flensen? Det tetter jo konisk med JT eksosen der... konisk ja,men du fjerner jo hele greia inklusive "konen" til eksosen. slik var det som fulgte med min turbonetichs snurre ivertfall og slik er det jeg sjal bruke det.. Du får ta den enkle varianten å bare punkte fast spjeldet i stengt posisjon da :naaaws Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 errr.... en wastegate lager ikke lyd når du går av gassen, men når den åpner for å slippe forbi eksos og holde ladetrykket nede når du drar på. (om den går i friluft) en pysventil bruker man til å slippe ut litt av luften som skal presse ut stangen på WG-klokka, og dermed få høyere ladetrykk og hvorfor i ALLE dager kaster du vekk tid og penger på å få separat wastegate når du skal ha orig 740manifold og en liten T03 ?! Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 og skal du ha sep. wg må du jo hvertfall bare ha en uniflex slange rett ut bak forhjulet! er jo da du får det som kan kalles tøff lyd av wg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 errr.... en wastegate lager ikke lyd når du går av gassen, men når den åpner for å slippe forbi eksos og holde ladetrykket nede når du drar på. (om den går i friluft) en pysventil bruker man til å slippe ut litt av luften som skal presse ut stangen på WG-klokka, og dermed få høyere ladetrykk og hvorfor i ALLE dager kaster du vekk tid og penger på å få separat wastegate når du skal ha orig 740manifold og en liten T03 ?! NO SHIT! Vet nå vell hva en pysventil gjør! OG visst faen lager wastegaten lyd!!!! Er det ingen som har hørt det eller?? Viss du har åpent filter og ikke dumpventil så får du wastegate klappinga når du går av gassen. Da slipper wastegaten forbi den eksosen som ikke skal inn i turboen, da lager det en slags klappe lyd med spjeldet. OG jeg vil ha en wastegate som går an og justere uten og ligge under bilen og konte med og få en 10 nøkkel opp under turboen for å justere den jævla stanga opp 0.2 bar.. Audi wastegaten justerer du på toppen med umbrako elle noe sånt. Så lager den litt mere lyd enn den lille tulle wastegaten jeg har nå. JA, jeg skal ha orginal 760 TIC manifoil og T03 foreløpig. Hadde jeg hatt penger til grenrør, turbo og wastegate så hadde jeg kjøpt det! Nå får jeg denne wastegaten for 900 spenn da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 ere ikke henrik h eller auro-1 (husker ikke helt hvem av dem) som har 940 gren med påsveisa separat wastegate? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 er ikke wastegaten du hører..er turbo-stallinga...hvis du legger øret ditt inntil filteret så hører du at lyden kommer derfra Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 wastegate lyden du prater om er en konstant freselyd man får ut av røret som leder ut eksosen når bilen begynner å lade og wastegaten slipper eksosen forbi.. Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 NO SHIT! Vet nå vell hva en pysventil gjør! OG visst faen lager wastegaten lyd!!!! Er det ingen som har hørt det eller?? Viss du har åpent filter og ikke dumpventil så får du wastegate klappinga når du går av gassen. Da slipper wastegaten forbi den eksosen som ikke skal inn i turboen, da lager det en slags klappe lyd med spjeldet. OG jeg vil ha en wastegate som går an og justere uten og ligge under bilen og konte med og få en 10 nøkkel opp under turboen for å justere den jævla stanga opp 0.2 bar.. Audi wastegaten justerer du på toppen med umbrako elle noe sånt. Så lager den litt mere lyd enn den lille tulle wastegaten jeg har nå. JA, jeg skal ha orginal 760 TIC manifoil og T03 foreløpig. Hadde jeg hatt penger til grenrør, turbo og wastegate så hadde jeg kjøpt det! Nå får jeg denne wastegaten for 900 spenn da... Wastgate blør av eksos ved fult trykk lager lyd kun da (hvis den går ut i fri luft). Dumpventil dumper trykk når du går av gass. lager pssss lyd kansje,he he Hvis du kjører uten dump så får du en annen lyd, det er når luften går ut suge siden på turboen.. så kalt turbo-stalling. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Jeg tror nok trådstarter er ute etter at turbon"sakser" som jeg kaller det.. Enkelt og greit det,kjør uten dump og med åpent luftfilter rett på turbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Den klappelyden kommer fra klaffen i luftmengdemåleren når man kjører uten dump.Jeg gjør akkurat det samme på 23etn min,og det er "reverserende" luft som gjør at denne "klapper".. får akkurat samme "klappelyd" på min B230FT uten dump også, og det er jo med Luftmassemåler, altså uten spjeld... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg