maxis Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Fortsatt vil jeg tro det handler om å få turboen til å "sakse"....kjør uten dump Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Fortsatt vil jeg tro det handler om å få turboen til å "sakse"....kjør uten dump ja, stemmer nok det... får en utrolig pen/rå lyd med å kjøre uten dump, i forhold til den standard ptttsssjjj lyden som "alle" har... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Jeg får den flapre lyden selv med dump jeg! (merk.dumpen er ikke strammet) Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Euro-1: Hva pokker gjør den fjæra på downpipen rett etter turboen? hehe Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Euro-96 Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Holder downpipen på plass. Den er tredd inn i en labyrint og da må det på noen fjærer se! Siter better to be first in hell than second to heaven Volvo 242 turbo-82 Volvo 245 turbo-93 Volvo 945 turbo-98 Team Losi LST2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 heh.. spessielt.. fint med kreative løsninger :D hehe Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Februar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Ser her nå at dere tror jeg er helt idiot... For sisste gang, DET ER WASTEGATEN SOM LAGER LYD!!!!!!!!!!!! Faen asså, jeg vet da hva jeg snakker om! Den freselyden du snakker om toyofan er lyden av turboen som spinner og komprimerer lufta. Jeg vet utmerket hva som skjer inni turboen og hva wastegaten gjør og når den gjør ting, så ikke gidd og sløs enegri på å fortelle meg det. Euro-1: Den wastegate lyden hadde jeg på 21AT en som jeg hadde og. Der er den ingen luftmengdemåler!! OG, den lyden kommer fordi: Når du ikke har dump så har ikke lufta noen plass og gå når du slipper gassen, for da lokker gasspjeldet seg igjen. Og da blir det så mye luft at turboen bremser seg selv på en måte. DA kommer den wastegate lyden. Hvordan?: jo, for da får den "signal" fra den vacuum slangen som går fra klokka og bort på kompressorhuset at den ikke må slippe mer eksos inn i turboen. Da bjyner den og slå på en måte, da kommer den lyden for det spjeldet som ligger i eksoshuset klapper, og med eksos der så kommer den lyden. Den vil da komme ut fra luftfilteret for det er jo som alle vet "åpent" mellom eksoshuset og kompressorhuset.. Men nå når jeg skrev dette så kom jeg på hvordan den lyden kan forplante seg gjennom akslingen og lagera og ut i innsuget til turboen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Ser her nå at dere tror jeg er helt idiot... For sisste gang, DET ER WASTEGATEN SOM LAGER LYD!!!!!!!!!!!! Faen asså, jeg vet da hva jeg snakker om! Den freselyden du snakker om toyofan er lyden av turboen som spinner og komprimerer lufta. Jeg vet utmerket hva som skjer inni turboen og hva wastegaten gjør og når den gjør ting, så ikke gidd og sløs enegri på å fortelle meg det. Euro-1: Den wastegate lyden hadde jeg på 21AT en som jeg hadde og. Der er den ingen luftmengdemåler!! OG, den lyden kommer fordi: Når du ikke har dump så har ikke lufta noen plass og gå når du slipper gassen, for da lokker gasspjeldet seg igjen. Og da blir det så mye luft at turboen bremser seg selv på en måte. DA kommer den wastegate lyden. Hvordan?: jo, for da får den "signal" fra den vacuum slangen som går fra klokka og bort på kompressorhuset at den ikke må slippe mer eksos inn i turboen. Da bjyner den og slå på en måte, da kommer den lyden for det spjeldet som ligger i eksoshuset klapper, og med eksos der så kommer den lyden. Den vil da komme ut fra luftfilteret for det er jo som alle vet "åpent" mellom eksoshuset og kompressorhuset.. Men nå når jeg skrev dette så kom jeg på hvordan den lyden kan forplante seg gjennom akslingen og lagera og ut i innsuget til turboen.. Nå tror jeg noen må tenke litt logikk her. vel,lurer på hvilken turbo du har som har mulighet for å åpne imellom eksos og kompressordel aneglsmili Her skriver du:"DA kommer den wastegate lyden. Hvordan?: jo, for da får den "signal" fra den vacuum slangen som går fra klokka og bort på kompressorhuset at den ikke må slippe mer eksos inn i turboen." Her er det snakk om når gass-spjeldet er stengt og da får du vacum i slangen til wastegaten..oh hva gjør wastegaten når den får wacum,jo nemlig ingenting.og all eksos går igjennom turboen for å få fart på den. Wastegaten åpner på trykk,enkelt og greit.(hvis slangen står rett på innsuget) noen kommentar? og ja lyden kommer ut ifra luftfiltret,nemlig fordi det blir et akutt "nullforbruk" av luft når spjeldet stenger og trubon bremses ned av den overflødige lufta. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Februar 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2006 Det er fortsatt trykk i slangen til wastegaten forde om gasspjeldet er lukket. Viss du setter en turbotrykksmåler på ladeluft røra så vil du se at det ikke er vacuum i det systemet. Så, det du mener er at: Viss jeg skal ha annen "wastegate" lyd så må jeg ha en annen turbo? Hør dette: http://www.exvitermini.com/movies/8th321d.mpg Det er den lyden der jeg mener er wastegate lyd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Det er fortsatt trykk i slangen til wastegaten forde om gasspjeldet er lukket. Viss du setter en turbotrykksmåler på ladeluft røra så vil du se at det ikke er vacuum i det systemet. Så, det du mener er at: Viss jeg skal ha annen "wastegate" lyd så må jeg ha en annen turbo? Hør dette: http://www.exvitermini.com/movies/8th321d.mpg Det er den lyden der jeg mener er wastegate lyd! Hvis du har slangen montert rett på turboen,slik som det er på en garret t03 så er jeg litt enig med deg.Men hvordan mener du at eksosen skal lage lyd enten den går igjennom turben eller rett ut i eksosen.på en bil jeg hadde sto slangen til wastegaten rett på innsuget. Den filmen du linke til er uten tvil en turbo som "sakser" eller bremses ned av den overflødige lufta..eksosen på den helt andre siden kan aldrig lage noen slik lyd. og om du skal ha en ventil (wastegate)"som klapper" som du sier,så må du enten ha styretrykk som varierer ifra wacum-trykk-wacum-trykk.eller at den blir åpnet av et altfor høyt eksostrykk,noe som du aillefall ikke har. Har selv kjørt med wastegateslangen rett på innsuget,da har wastegaten iallefall wacum når en slepper gassen.og turboen laget samme lyden uansett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Til Larsen-Racing Kjører du med dumpventil? Hvis du gjør det, ta vakum\trykk slangen som går fra Innsug til dumpventil og knekk den og strips den slik at den blir tett. Ta deg en test tur og hør om du har en annen lyd når Du går av gassen. Men vær ”sikker” på at du ikke kniper den som går til Wastgaten ! Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 hihi..gøy å høre dette her! du vet virkelig ikke hva du snakker om;) Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 se på dette filmklippet av överladdarens bil så hører du lyden du får med separat wastegate..og jeg tenker IKKE på spool-up lyden nei.. http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=67647&page=4&pp=30&highlight=%D6verladdaren Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Follostyling Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 den lyden på filmen som kommer når han slipper gassen er jo lyden fra en separat wastegate.. Siter volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt volvo 245 b21et 77 mod. volvo 240 86 + volvo 245tic 87 245 78/90 me b23ET 60/60 polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2006 Har ikke sett filmen,men wastegaten lager kun lyd når den åpner og kjører eksos rett ut i friluft..den bilen har ingen dump,så når han slepper gassen er det nok fortsatt "saksinga" eller bremsinga av turboen som høres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg