Gå til innhold

Nytt beist fra Pioneer

Ranger emnet

SunnyGTi2.0

Anbefalte innlegg

Originally posted by kay arne

nei dem gjorde nok ikke det i år, jeg vant jo i fjord så man kan jo ikke vinne vært år;)

bilen min er jo ikke helt ferdig eller, mangler en vinge og noen nye lamper.

jeg sa det før premie utdelinga att jeg ikke hadde mulighet til og få bedre en tredje plass så jeg fikk da rett..

dem var meget fine begge dem som kom før meg

Den golfen som kom på 2. plass (den med rs-front og kamei grill) fortjente jo ikke premie i det hele tatt, det var jo 2-3 golfer som var dobbelt så rå i den klassen inkl. Kay Arne sin. Men vi registerte at han kom fra Molde, og der har jo mange av de som "styrer" i Vw Audi club mange bekjente, så da blir det vel sånn. Men vi synes ikke klubben tjener på dette i lengden, og at det virker fryktelig useriøst. De som har brukt MANGE titusener på bilen sin føler seg litt snytt, når en som har slengt på en rs-fanger, kamei grill og noen 17 tommere går opp å tar 2. plassen på et såpass stort treff.

-91 VW Golf GTI 16V Wolfy

x- 88 VW Golf 1,8 Sport Golfy

x- 81 VW Golf 1,6 GLS Golfie

BIATCH!

www.kristingjonnes.tk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spillere:

Behov-kurant spiller: alt over innstegsmodell

Behov-Lyd: alle modeller over DEHP-77MP

>>>>Tenkte å gå for DEH 7400MP eller DEH 8400MP. Disse er vel greie? Tror helst det blir 7400'en, da jeg liker denne bedre :)

Høytalere:

Ligg unna alt bortsett fra det dyreste setet

>>>>Har tenkt et TS-E135C (E-Motion serien) fremme og treveis 10" TS-A2510 i hattehyllen... Vil ikke disse funke?

1011954002253ts-e135c_detailpage.jpg

1052128356318tsa2510_detailpage.jpg

Sub:

Samme her...

>>>>Blir nok mest sannsynlig to av disse:

1051540819075ts_w101spl_detailpage.jpg

Er liksom litt billigere og ikke så forsterkerkrevende som den største... Mer overkommelig.. Noen som har hørt lyden i denne?

Forsterkere:

Crap ;-)

>>>>Tror jeg går for noen i PRS-X***-serien.. Men jeg må sjekke opp priser og litt sånn. Har sett disse brukt flere andre plasser, og i flere proffe bygg..

Det ble nesten quoting dette her :)

Noen som har noen innspill på valget av deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den golfen som kom på 2. plass (den med rs-front og kamei grill) fortjente jo ikke premie i det hele tatt, det var jo 2-3 golfer som var dobbelt så rå i den klassen inkl. Kay Arne sin. Men vi registerte at han kom fra Molde, og der har jo mange av de som "styrer" i Vw Audi club mange bekjente, så da blir det vel sånn. Men vi synes ikke klubben tjener på dette i lengden, og at det virker fryktelig useriøst. De som har brukt MANGE titusener på bilen sin føler seg litt snytt, når en som har slengt på en rs-fanger, kamei grill og noen 17 tommere går opp å tar 2. plassen på et såpass stort treff.

Helt enig, vet hvem det er og den er ikke noe spesiell..

Men den er helt strøken da, det som trakk opp..

Den som vant fortjente det hvertfall (sier det ikke bare fordi det er broren min :D )

Og, en ting til. Det er ikke kunsten å koste på bilen mest mulig.

Det er viktig å få det til å passe sammen. Og når bilen til og med ikke er vasket skikkelig, og lakken har mange riper, og mye er halvferdig, noe henger og slenger osv, så er det ikke mye å skryte av. VW-audi styret går etter strøkenhet og "style" og de er ikke ute etter den som er mest påkostet osv. Da ville den som har mest penger vinne uansett..

Og, dessuten, dommerne kommer ikke fra molde området.

De er faktisk fra østlandet. :D

Og, når "broren" min lever på en lærlinglønn, har litt lån og har dame osv å bruke pengene på så syns jeg det er godt gjort å få et resultat som dette. Det høres sikkert ut som jeg skryter mye, men plz ikke ta det sånn. Sånn er det ikke.. :D

peace out.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei dem gjorde nok ikke det i år, jeg vant jo i fjord så man kan jo ikke vinne vært år.

bilen min er jo ikke helt ferdig eller, mangler en vinge og noen nye lamper.

jeg sa det før premie utdelinga att jeg ikke hadde mulighet til og få bedre en tredje plass så jeg fikk da rett..

Er ikke helt ferdig "broren" min sin heller.

Lyktene han hadde på nå var bare en reserveløsning p.g.a. at Powerzone ikke har fått fingern ut av ræva og sendt de helvetes lyktene (samme som sto på den røde).

Og han hadde bestilt en Zender takvinge, og Zender panser med scoop. De hadde ikke kommet i produksjon enda, og kommer ikke til å gjøre det enda heller. Og Interiøret skal "pusses" opp, selv om det er strøkent nok fra før.

Blir vel også ny motor til neste treff (VR6 med turbo eller kompressor) den 1.8'n som står i nå er vel bare midlertidig. man kommer seg jo fram.

Men, Kay Arne. Helt ærlig, så hadde ikke du hatt sjans uansett. Din var ikke strøken nok, og den var heller ikke noe fin inni.

Hvite felger er jeg heller ikke noe hypp for, og chrome speil når INGENTING annet er chrome på bilen syns jeg ikke er fint i det hele tatt. og fargen syns jeg heller ikke jeg noe spesielt fin.

Men, jeg skal slutte å kritisere. Er slemt av meg. :(

*slap*

Og du aner ikke hvor mye tid jeg og broren min har brukt på denne bilen. Hadde du studert nøye nok så er alt som går an å gjøre med karrosseriet perfeksjonisert.

F.eks skjermene er av 97 mod (4'er blinklys passer, FINT :D )

Bakluken er sveiset igjen, og skilt flyttet ned, perfekt arbeid.

Valset hjulbuer ca 2 cm, slik at 18" ikke subber. :D

+++++++++ gidder ikke si mer. :P *skrivekrampe*

Mvh Lars Ove Skarseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mye off-topic her på de siste..

Men, SunnyGTi2.0 :

Som cd spiller ville jeg gått for Deh-p77mp.

Har den på butikken jeg jobber hos og den har helt sinnsyk lyd, mye takket være Burr Brown konverteren og de gode komponentene som har vært brukt.

Den har også helt sinnsykt utseende. bedre i virkeligheten enn på bilde.

Den har ikke det flashy oel displayet som man blir lei av..

Genial spiller, og det beste av alt. Prisen : 5000,-

Med subbene er jeg helt enig, mye for pengene her!

:P

Frontsettene er et godt valg i forhold til prisen. De har gode audiophile egenskaper. Spiller høyt og rent, men er blitt for "harsh" i diskantområdet. Men det er bare meg. :)

Men, mye for pengene! :D

Men, forsterkere fra pioneer ville jeg ikke gått for.

De er detaljerte i lyden, men de har ikke gode nok bass egenskaper, og de er heller ikke gode på mellomtone området.

Stemme gjengis litt rart og falskt. Men, men.. :/

Faktisk så ville jeg gått for power serien til jbl. De gir utrolig mye for pengene og spiller, rent, høyt og har mye kraft!

Prisen er helt sinnsykt lave på disse forsterkerne.

Hvis du virkelig vil slå på stortromma med jbl, gå for Crown serien til JBL. (se http://www.jbl.com )

Men, hvis du absolutt ville gått for pioneer. Så er PRS serien det beste.

Håper dette hjalp deg..

Mvh Lars Ove Skarseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RiZLa: Takker for kommentarene :)

Jeg var ikke helt på jordet ihvertfall.. Skal tenke mer på forsterkerene, men jeg har mest lyst til å holde meg til pioneer, da jeg får det til omtrent halv pris av utsalgspris :)

Hmm.. Hadde vært litt greit å fått sammenlignet pioneer-forsterkerene med noe annet, før jeg kjøpte liksom.

Hva syntes du om bakhøyttalerene da? TS-A2510 10" Treveis ?

Noen her som har hørt lyden i dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg til Pioneer da du tror jeg..

Og, Kjøp to stk TS-E175C eller TS-E135C (helst 175, myyye bedre lyd med tanke på fyldighet og bass og høytspilling)

Ett sett i dørene framme, og ett i dørene bake,

Dropp accelerate serien, skrot! spiller høyt osv, men lyden er forferdelig. For de med lavt budsjett og liten forsterker (lettdreven)

Hvis du absolutt skal ha noe stort bake i hatthylla (ikke anbefalt : så gå for 6x9 fra e-motion serien. E-motion serien er super bra i forhold til prisen.

baj baj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for nytt svar :)

Tingen med frontsettet, er at det ikke er plass til 175'ene.. De var disse jeg egentlig hadde tenkt meg, helt til jeg så litt nærmere på dørene i sunny'en :( Det er jo ca ingen plass jo :mad:

Har heller ikke bakdører til å ha noe 175'sett i :) 3dørs..

Derfor synes jeg nesten at jeg må ha noe i hattehyllen. (skal lage ny selv..)

Med tanke på at jeg ikke har alle pengene i verden akkurat nå, og har en del andre ting jeg må betale på bilen først, tenkte jeg at kanskje jeg bare kunne kjøpe accelerate 10"'erne og drøye sub til høsten.. Vil liksom ha litt trykk da :)

Tror du det ville funket med et 175'sett i hattehyllen? Bedre enn acc.10"?

Tenkte også å drøye forst. til høsten, og bare kjøre alt på spilleren foreløpig..

Har du noen forslag til hvordan jeg kan få plass til 175'erne i dørene?

Legger ved et bilde av den ene døren:

post-2044-13804851483336_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RiZLa

Er ikke helt ferdig "broren" min sin heller.

Lyktene han hadde på nå var bare en reserveløsning p.g.a. at Powerzone ikke har fått fingern ut av ræva og sendt de helvetes lyktene (samme som sto på den røde).

Og han hadde bestilt en Zender takvinge, og Zender panser med scoop. De hadde ikke kommet i produksjon enda, og kommer ikke til å gjøre det enda heller. Og Interiøret skal "pusses" opp, selv om det er strøkent nok fra før.

Blir vel også ny motor til neste treff (VR6 med turbo eller kompressor) den 1.8'n som står i nå er vel bare midlertidig. man kommer seg jo fram.

Men, Kay Arne. Helt ærlig, så hadde ikke du hatt sjans uansett. Din var ikke strøken nok, og den var heller ikke noe fin inni.

Hvite felger er jeg heller ikke noe hypp for, og chrome speil når INGENTING annet er chrome på bilen syns jeg ikke er fint i det hele tatt. og fargen syns jeg heller ikke jeg noe spesielt fin.

Men, jeg skal slutte å kritisere. Er slemt av meg. :(

*slap*

Og du aner ikke hvor mye tid jeg og broren min har brukt på denne bilen. Hadde du studert nøye nok så er alt som går an å gjøre med karrosseriet perfeksjonisert.

F.eks skjermene er av 97 mod (4'er blinklys passer, FINT :D )

Bakluken er sveiset igjen, og skilt flyttet ned, perfekt arbeid.

Valset hjulbuer ca 2 cm, slik at 18" ikke subber. :D

+++++++++ gidder ikke si mer. :P *skrivekrampe*

Mvh Lars Ove Skarseth

hehehe gøy og se att dere har god tro på dere selv, det er bra:rolleyes:

jeg venter på akurat dem samme delene fra zender og nye bak lamper selv jeg..

og crome passer jo ganske godt in med lexus lamper og polert rustfrit på vingen syns da jeg da:D

og min er orginal vr6 ikke 1.8

jeg har ikke klaget på min plasering, syns jeg var heldig som fikk premie i det hele tatt jeg, og bilen til broren din var en verdig vinnere fin bil..

tror jeg kommer en tur til molde faktisk

TEAM BILRADIOHUSET

thumb_sett%20fra%20siden.jpg www.splnorway.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider