Gå til innhold

Kan jeg be kommunen om erstatning?

Ranger emnet

saabowner

Anbefalte innlegg

Jeg hadde et uhell med bilen min her forleden. Saken er at jeg skulle ned en bratt bakke. Der var det speilholke med vann på. Ikke strødd i det hele tatt. Bilen min begynner så å legge seg sidelengs og jeg holder den sidelengs ned hele bakken. Men helt nederst i bakken, står det en bil parkert (Ford Fiesta...), og i det jeg tror at jeg akkurat skal klare å smyge meg forbi, treffer bakerste hjørne på bilen min bakerste hjørne på den parkerte bilen. Resultat: Ganske store materielle skader på begge bilene.

Spørsmålet mitt er da: Siden dette er en kommunal vei, er det ikke da kommunens ansvar å følge opp med tilstrekkelig strøing her, slik at slike ulykker ikke skal skje? Kan jeg få igjennom et erstatningskrav til kommunen? Værste av alt var at 1 time senere kom de å strødde der!! :ratatatat

Hva tror dere sjansene mine er?

BMW 520i, 89mod.

- Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt

- Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at du vinner frem med enne saken.

Jeg mener det blir litt for dumt å klage på manglende strøing.

Det er ikke kommunen sin skyld at du klarer å kræsje.

Det blir like dumt som ei jeg kjenner som klager på manglende strøing om vinteren og om someren når hun skal ut med motorsykkelen, da er det galt at de har strødd,for det er farlig for motorsykklene.

Bare gamle tanter holder kommunen ansvarlig for manglende strøing når de bulker.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ingenting av komunen. Man skal tilpasse kjøringen sin etter forhodene! er det piss glatt, så skal man selv gå me bøtta og strø, eller ikke kjøre der i det hele tatt!

Det er aldri for glatt på veiene, kun for høy fart! selv om farta da kanskje var 5km/t så var jo det isåfall for fort for de forholdene!

- Nissan 200sx s14a

x Opel Astra 1.8l

x Crysler Neon 2.0l

http://www.auto-supply.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha. så jeg har liten sjangs altså. Jeg måtte ned denne bakken siden der jeg bor har innkjørsel øverst i bakken. Men det skal vel godt gjøres kanskje som dere sier og vinne fram med et erstatningskrav. Er bare så utrolig surt!

BMW 520i, 89mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha. så jeg har liten sjangs altså.
Du har null sjans.

For å illustrere kommunens ansvar: Min morfor tok spark til butikken. Kommunen hadde strødd, så han satte fra seg sparken etter et stykke. På et parti hadde kommunen sluttet å strø, og der gikk han på snørra, dvs bakhodet. Han blødde i hjel fordi han gikk på blodfortynnende etter et hjerteinfarkt.

Kommunen var uten ansvar.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn! Snakka litt med forsikringsselskapet og de sa at det var svært sjeldent at slike klager førte fram. Det var kun i helt spesielle tilfeller de hadde hørt om at et slikt erstatningskrav faktisk hadde lyktes. Jaja, bare å ta bonustapet med et smil. :)

BMW 520i, 89mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider