saabowner Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Jeg hadde et uhell med bilen min her forleden. Saken er at jeg skulle ned en bratt bakke. Der var det speilholke med vann på. Ikke strødd i det hele tatt. Bilen min begynner så å legge seg sidelengs og jeg holder den sidelengs ned hele bakken. Men helt nederst i bakken, står det en bil parkert (Ford Fiesta...), og i det jeg tror at jeg akkurat skal klare å smyge meg forbi, treffer bakerste hjørne på bilen min bakerste hjørne på den parkerte bilen. Resultat: Ganske store materielle skader på begge bilene. Spørsmålet mitt er da: Siden dette er en kommunal vei, er det ikke da kommunens ansvar å følge opp med tilstrekkelig strøing her, slik at slike ulykker ikke skal skje? Kan jeg få igjennom et erstatningskrav til kommunen? Værste av alt var at 1 time senere kom de å strødde der!! :ratatatat Hva tror dere sjansene mine er? Siter BMW 520i, 89mod. - Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt - Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
high octane Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Tviler på at du vinner frem med enne saken. Jeg mener det blir litt for dumt å klage på manglende strøing. Det er ikke kommunen sin skyld at du klarer å kræsje. Det blir like dumt som ei jeg kjenner som klager på manglende strøing om vinteren og om someren når hun skal ut med motorsykkelen, da er det galt at de har strødd,for det er farlig for motorsykklene. Bare gamle tanter holder kommunen ansvarlig for manglende strøing når de bulker. Siter proud mebmer of FosenRacingTeam Mercedes 190E 1987(rånebil) volvo V70 TDI. 2000(bruksbil) volvo 245GLT. 1989(herjevogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Kan jo prøve, men får nok bare at de har flere veier og prioriteringer.... Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strez Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Får ingenting av komunen. Man skal tilpasse kjøringen sin etter forhodene! er det piss glatt, så skal man selv gå me bøtta og strø, eller ikke kjøre der i det hele tatt! Det er aldri for glatt på veiene, kun for høy fart! selv om farta da kanskje var 5km/t så var jo det isåfall for fort for de forholdene! Siter - Nissan 200sx s14a x Opel Astra 1.8l x Crysler Neon 2.0l http://www.auto-supply.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Du får neppe erstatning i denne saken.Det er fører av bilen som er ansvarlig! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saabowner Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Jaha. så jeg har liten sjangs altså. Jeg måtte ned denne bakken siden der jeg bor har innkjørsel øverst i bakken. Men det skal vel godt gjøres kanskje som dere sier og vinne fram med et erstatningskrav. Er bare så utrolig surt! Siter BMW 520i, 89mod. - Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt - Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Jaha. så jeg har liten sjangs altså.Du har null sjans. For å illustrere kommunens ansvar: Min morfor tok spark til butikken. Kommunen hadde strødd, så han satte fra seg sparken etter et stykke. På et parti hadde kommunen sluttet å strø, og der gikk han på snørra, dvs bakhodet. Han blødde i hjel fordi han gikk på blodfortynnende etter et hjerteinfarkt. Kommunen var uten ansvar. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saabowner Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Huffda! Vel, det er vel bare å bite i det berømte sure eplet da... Siter BMW 520i, 89mod. - Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt - Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Kjøp deg saab igjen :peace: Konger på vinterføret ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eGtTurbo Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 vil kanskje vært bedre å styre/gasse den i skavelen ? Iallefall det jeg vil sagt om jeg satt i kommunen og fikk en slik forespørsel. Merkelig vurdering å heller satse på å klare av en bil i stede for å bungle litt i en kant Siter - Nissan Primera eGT - 180SX TimeAttack x WRX x Carlos Sainz x Turbo Primera osv osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baksietrølle Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Skal være skodd etter forholdene. I dette tilfellet gode kjettninger eller varmekabler :P Siter pajero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blugh Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Du kjørte ikke etter forholdene, aktpågivende og varsomt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 på med knipetak Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saabowner Skrevet Februar 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Damn! Snakka litt med forsikringsselskapet og de sa at det var svært sjeldent at slike klager førte fram. Det var kun i helt spesielle tilfeller de hadde hørt om at et slikt erstatningskrav faktisk hadde lyktes. Jaja, bare å ta bonustapet med et smil. :) Siter BMW 520i, 89mod. - Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt - Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermanzen Skrevet Februar 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2006 Kan ikke skylde på kommunen, det blir fordumt. De kom å strødde 1 time etter... Må huske på at de kan ikke strø absolutt alle steder på en gang. Noen veier kommer først og noen sist Siter Mazda 323 GT-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg