Gå til innhold

Hvilket program bruker dere til komprimering av filmer?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg brukte gamle dr divx til komprimering, men så måtte jeg formatere pc'en.

Da hadde det kommet en ny version av dr divx. Prøvde den, med den var elendig i forhold til den gamle. Og den gamle versionen er ikke å få tak i lenger.

Forige filmen jeg komprimerte brukte jeg windows media encoder, men syns det er så dårlig utvalg av forskjellige komprimeringer. Filmen blir altfor stor/bra kvaltitet eller altfor liten/dårlig kvalitet.

Så hvilke programmer bruker dere? :D Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja sikkert rett. Men det ble helt grei kvalitet med dr divx, så burde være noen andre programmer som er like bra?

Slik lager jeg film:

Har analogt kamera med tv kort til pc. Overføringa av råfilm til pc'en gjør jeg med pinnacle 9, og ikke på maks kvalitet. Etter jeg har redigert ferdig så komprimerer pinnacle ut en film med 5000kbs og så komprimerer jeg denne filmen ned til under 2000kbs med et annet program.

Hvilket program bruker du Mark?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere med litt erfaring, hva slags komprimering anbefaler dere meg å bruke på filmer som skal legges ut på nettet? Vil heve kvaliteten litt. Jeg redigerer å lager alt i råfilm, hva slags format bør jeg gå for å hvilket program bør jeg bruke?

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker Super Video Converter. det er enkelt program å bruke det konverterer disse formatene:

- AVI - DVD

- AVI - VCD

- AVI - SVCD

- AVI - MPEG-1

- AVI - MPEG-2

- AVI - DivX

- DVD - DivX

- AVI, - VCD MPEG

- VCD - DivX, AVI

- DVD; DivX - AVI

send en PM viss noen er intrisert i programmet

83 BMW E28 528

86 Volkswagen Caravelle coach

45 Willys Jeep

http://www.sviddgummi.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å lage wmv bruker eg videoredigerings proget eg bruker ulead videostudio 9

Prøver eg å lage divx/xvid/mpg i det proget så blir kvaliteten dårlig av en eler annen grunn.

Til xvid 2 pass bruker eg autogk.Hos meg blir wmv filene og xvid 2 pass omtrent samme kvalitet på samme filstørelse.

Commodore A "69 V8

945Lt "98

Lenke til kommentar
Del på andre sider