Gå til innhold

En Ferrari Enzo DØD! :'(

Ranger emnet


Fres

Anbefalte innlegg

og VG slitere ..

1: det ble laget 399 Enzo .. ikke 400

2: det er langt under 399 Enzo igjen .. minst (MINST) 15 er totalvrak

3: VG burde aldri få lov til å raportere om bil ting igjen .. leste artikklen demmes i dag om Vollvik sitt kjøp .. det er IKKE! CCR han har kjøpt det er CCX!

 

Akkurat!

 

Se her: http://www.wreckedexotics.com/enzo/

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som eier bilen som ble kræsja har visst en Enzo til...

 

http://www.wreckedexotics.com/special/enzo/

 

Var vel samme hendelsen?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man måtte søke om å få kjøpe en Ferrari Enzo. Noen heldige ble valgt.

 

All 349 cars initially available for the public were sold before Ferrari released any details or images of it. This shows how much faith these buyers have in Ferrari building the best available road car. This faith was compounded by Ferrari's recent racing successes in Formula 1. The 'Enzo' owners own a direct product of that success, and to them it’s irrelevant whether it’s the fastest car available; it's the ultimate Ferrari.

 

Når man 'fikk' en slik en. Fikk man ikke lov til å endre/selge/omlakkere bilen før de hadde selv eid bilen i 2 år. Så kunne man gjøre det man ville med den.

 

Men FXX Ferrarien ble man kun utvalgt mener jeg å huske. Og den føsrste som ble utlevert ble til en Nordmann;) Som forøvrig skal vise den fram iår på Nærbø festivalen. (Dit skal jeg, kun for å få med meg den, i hovegrunn!)

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og VG slitere ..

1: det ble laget 399 Enzo .. ikke 400

2: det er langt under 399 Enzo igjen .. minst (MINST) 15 er totalvrak

3: VG burde aldri få lov til å raportere om bil ting igjen .. leste artikklen demmes i dag om Vollvik sitt kjøp .. det er IKKE! CCR han har kjøpt det er CCX!

 

Ja VG burde absolutt holde seg unna alt som har med bil!hehe..

 

Men en liten ting! Jeg mener å huske at planen var å lage 399 Enzo`er, men så laget de nr. 400 for så å auksjonere den bort å gi pengene til de tsunami rammede områdene i Thailand.. Så jeg trur VG hadde litt rett.. men bare litt..

Men jeg skal ikke vær skråsikker på denne påstanden..

 

EDIT: Litt sikkrere nå ja!:)

The Enzo was initially announced with a limited production run of 349 units. The company sent invitations to existing customers, and all 349 cars were sold in this way before production began. Later, after numerous requests, Ferrari decided to build 50 more Enzos, bringing the total to 399.

 

Sometime before 2005, Ferrari announced that it would build one additional Enzo, bringing the total to 400. The car was ceremonially presented to Pope John Paul II on January 17, 2005, with the Pope then requesting that the car be auctioned off to benefit the Caritas charity. This car was auctioned by Sotheby's on June 28, 2005 to benefit survivors of the 2004 Tsunami. The car, chassis number 141920, sold for 1,055,000 euros (1,275,000 US dollars).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår