djman Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Heisann! Jeg er den heldige eier av en golf 2 1,3 87 modell. I det siste når jeg har kjørt har jeg merket at når jeg har svingt på rattet til venstre så har jeg møtt motstand og rattet har begynt å "hakke" tilbake. (akkurat som om noen skulle sitte og rykke i hjula på bilen mens de var over bakken.) Nå er dette borte, men nå kan jeg høre tydelig "klakking" når jeg svinger til venstre. Som om noe slår borti forstillingen. Noen som vet hva som kan være galt med bilen? På forhånd takk, djman Siter I am going to find myself. If I get back before I return, keep me here. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 kan være alt fra slitte foringer til gående drivaksler! prøv og lokaliser feilen! sjekk evt drivknute om sokken har revna. da blir fettet borte og den vil bli defekt med tida! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Heisann! Jeg er den heldige eier av en golf 2 1,3 87 modell. I det siste når jeg har kjørt har jeg merket at når jeg har svingt på rattet til venstre så har jeg møtt motstand og rattet har begynt å "hakke" tilbake. (akkurat som om noen skulle sitte og rykke i hjula på bilen mens de var over bakken.) Nå er dette borte, men nå kan jeg høre tydelig "klakking" når jeg svinger til venstre. Som om noe slår borti forstillingen. Noen som vet hva som kan være galt med bilen? På forhånd takk, djman Det høres ut som du har en utslitt ytre drivknute. Det kommer da ved fullt rattutslag en hard klikkelyd når man kjører. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
djman Skrevet April 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Vet det er en gammel post, men hva vil skje hvis den ryker helt? Klakkelyden er nå blitt svært høy.. :/ Siter I am going to find myself. If I get back before I return, keep me here. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Massern| Skrevet April 10, 2006 Rapporter Share Skrevet April 10, 2006 Da vil du ikke komme deg hverken framover eller bakover. Noe som er ganske så kjedelig i rushtrafikken i Oslo. Ikke å anbefale:op (hvertfall ikke når man bor på Toten) Men har du verktøy så er det ikke noe problem å bytte, noe jeg vil anbefale å gjøre asap. Siter "The devil on my shoulder got a devil on his back" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fred_stian Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Jeg har byttet ytre drivknute på min 1,3L... Hadde samme "feil" som deg. Først byttet jeg en gang, så festet jeg tydligvis ikke gummi mansjetten godt nok over så den løsnet etterhvert og det kom grus og dritt inn i drivknuta + at den tørket opp for fett så nå forrige helg byttet jeg igjen og brukte "slange-klemmer" av den typen man skrur for å feste, fungerer mye bedre en dritten som fulgte med! :) Koster ca 1000kr for ny drivknute så.. Men kjøp haynes boka, den hjelper MYE! :D Siter Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inzane_ Skrevet April 11, 2006 Rapporter Share Skrevet April 11, 2006 Gåen drivknute gjør ikke så du møter motstand i rattet vel? Jeg har selv en gåen drivknute på en Sunny, og jeg hører bare klakking. Ikke noe motstand. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg