Gå til innhold

Ikke remote på cd spiller?

Ranger emnet

ZpiFF

Anbefalte innlegg

Hei!

Fulgte med en grei cd spiller i bilen jeg kjøpte i høst, og har nå tenkt å koble på forsterker til denne. Problemet med denne er at jeg ikke finner no remote-utgang på spilleren. Den har de vanlige to hullene til "klossene", men på den gamle spilleren min var ikke remote i disse klossene, men en egen kabel som var skrudd fast bak på spilleren.

Kan jeg bare feste en kabel i cd spilleren (på metallet) så blir det som remote, eller har ikke denne spilleren remotetilkobling?

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

*1982 Opel Ascona C 1.6s -Ihjelkjørt

*1984 Opel Ascona C 1.6s -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah ok :) Må skru på spiller manuelt så tviler på at den ikke er kobla på tenninga. Da bare avisolerer jeg litt av 12v kabeln til spilleren og klasker på remoten der da? :) Takker

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må skru på spiller manuelt så tviler på at den ikke er kobla på tenninga. Da bare avisolerer jeg litt av 12v kabeln til spilleren og klasker på remoten der da?
Hvis du må skru på spilleren manuelt, betyr ikke det at den er koblet til tenningen. Men om spilleren slår seg av når du slår av tenningen, må du finne den kabelen som har strøm kun når tenningen er på. Ellers står forsterkeren på hele tiden.

Forøvrig er remote-utgangen fra spilleren på den nederste klossen, øverste rekke og nr. 2 fra høyre når du ser spilleren bakfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å klippe den øverste nummer 2 fra høyre og koble på remote fra forsterkeren til den, uten hell. PÅ cd spilleren min er det en egen "kloss" bakpå der det henger signalkabeltilkobling og en remote kabel. Brukte den remoten før og testet dette igjen nå, men det funka ikke. Har forsterkeren røket? Den nye cd spilleren min bare spytta ut alle cdene uansett så går vel tilbake til den gamle

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okok. Cd spiller problemet er forsåvidt lagt på hylla siden forsterkeren min har tatt kvelden (tror jeg). Har prøvd alle mulige remote-løsninger for å få liv i forsterkeren men til ingen nytte. Har alltid vært remote som har fucka seg og denne gangen har jeg prøvd alt. Istad trakk jeg en kabel rett fra + på batteriet til remote på forsterkeren. Den skrudde seg ikke på da heller. Kan jeg med trygghet si problemet ligger i forsterkeren? All annen strømtilførsel er strøken.

-1998 Nissan 200sx s14a

-1995 Opel Vectra A 2.0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okok. Cd spiller problemet er forsåvidt lagt på hylla siden forsterkeren min har tatt kvelden (tror jeg). Har prøvd alle mulige remote-løsninger for å få liv i forsterkeren men til ingen nytte. Har alltid vært remote som har fucka seg og denne gangen har jeg prøvd alt. Istad trakk jeg en kabel rett fra + på batteriet til remote på forsterkeren. Den skrudde seg ikke på da heller. Kan jeg med trygghet si problemet ligger i forsterkeren? All annen strømtilførsel er strøken.

Ja, altså... om du har koblet rett fra batteri på både + og remote og jorda skikkelig og den fortsatt ikke starter så er det noe galt i forsterkeren ja :) Om ikke Matador på forumet her har mye å gjøre om dagen så er det en kar som er verdt en snakk med. Han kan sakene sine, godt!

Mvh Tony

Mvh Tony

Lenke til kommentar
Del på andre sider